AD VERUM - Ryšiai su visuomenetwitter facebook maillten
AD VERUM - Ryšiai su visuomene
 
Apie mus

AD VERUM - lotynų k. „į tiesą", „tiesos link".

 

„Kas yra Tiesa?" prieš du tūkstančius metų klausė Romos prokuratorius Pontijus Pilotas (Jn, 18-38). „Kas yra Tiesa?" klausė visų amžių filosofai ir mąstytojai. F. Nyčė teigė, kad tai labiausiai žmonijos dėmesio vertas filosofinis klausimas, į kurį vieno atsakymo nėra.

 

Šiais laikais tiesą kiekvienas susikuria pats, iš milžiniško informacijos srauto pasirinkdamas tai, kas jam atrodo vertingiausia. Versle tiesą pirmiausiai suvokiame kaip efektyvią komunikacinę erdvę, kurios pagrindiniai komponentai informacijos prieinamumas, priimtinumas, aktualumas ir grįžtamasis ryšys. Profesionaliai valdoma informacija padės Jums susikurti ir palaikyti puikią įmonės reputaciją.

Mes padedame organizacijoms kalbėti apie save visuomenei suprantama kalba.

 

Ryšių su visuomene projektus įgyvendiname jau nuo 2004 m. Per dešimt veiklos metų klientų simpatijas ir pasitikėjimą užsitarnavome profesionalumu ir nuoširdžiu požiūriu į darbą. Mums nėra nesvarbių klientų, mažų problemų ar nereikšmingų projektų.

 

Nuoširdžiai dėkojame mus drąsiai savo kolegoms ir partneriams rekomenduojantiems ir net po daugelio metų sugrįžtantiems klientams. AČIŪ JUMS.

 
Komanda
 

 

Ieva Naujalytė

Direktorė

 

Daina Elena Andrikienė

RsV konsultantė

Sandra Me

 

Sandra Meškauskaitė

Ryšių su klientais vadovė

 

Aušra Kurtkutė

Projektų vadovė

 

Ernesta Karalienė

Projektų vadovė

 

Monika Pivoraitė

Projektų vadovė

 

Laura Vagonė

Renginių organizatorė

 Agne

 

Agnė Šyvokaitė

Projektų vad. asistentė

 

Dovilė Palavinskaitė

Projektų koordinatorė

Aušra Grigaliūtė

     

 Aušra Grigaliūtė

Projektų vad. asistentė

 

 

Beatričė Paškevičiūtė

Administracijos vadovė

 

 

 

 

 

 

 

 

                

     

P. S. Daugiau apie mus galite sužinoti Facebook tinkle arba tiesiog užsukti puodelio kavos :)

 
Tarptautiniai tinklai
               compass

Mes priklausome Compass Network” – nepriklausomam tinklui, vienijančiam geriausias pasaulio RsV agentūras, dirbančias su įvairiausiais projektais: nuo pripažintų tarptautinių prekių ženklų iki startuolių.

Įžvalgas ir individualias komunikacijos strategijas teikiame konsultuodamiesi su vieninga kryptimi žvelgiančiomis agentūromis, kurioms bendradarbiavimas – būtinybė, o ne privalumas.

 

               novum

Baltijos šalyse atstovaujame ir „Novum“ tinklui, kuris yra panašiai mąstančių, nepriklausomų, įvairialypių komunikacijos ir ryšių su visuomene agentūrų tinklas, siekiantis dalintis geriausiais savo pasiekimais, verslo ryšiais, įžvalgomis apie industriją ir sektoriaus patirtimis.  

Tinklas siekia sukurti aktyvią ir klestinčią komunikacijos agentūrų bendruomenę, kuri turimiems ir ateities klientams pasiūlytų darbo su globaliais komunikacijos koncernais alternatyvą.

 

 
Esami klientai
Telekomunikacijos, technologijos, IT ir inovacijos
Dell nespalvotas    
Oro linijų bendrovės, kelionės ir laisvalaikis  
 
Gamyba ir mažmeninė prekyba  
   
Aplinkosaugos sektorius    
     
Sveikatos apsauga ir farmacijos pramonė      
     
Finansinis sektorius      
Nordea      
Paslaugos  
CLEAR DIGITAL WORLD TT nakvok.lt 
       
Profesinės organizacijos, asociacijos  
 
Vyriausybinės organizacijos    
     
Nevyriausybinės organizacijos , socialinės akcijos  
     
     
Sportas, sporto renginiai    
we run vilnius nespalvotas  we own the night t    
Statybos pramonė, nekilnojamas turtas, interjeras   
markuciai nespalvotas
Horeca ir greito vartojimo prekės    
   
beer garden      
 
Kultūra, menas      
     
 
Patirtis
Telekomunikacijos, technologijos, IT ir inovacijos
Dell nespalvotas
   
     
Oro linijų bendrovės, kelionės ir laisvalaikis  
Gamyba ir mažmeninė prekyba  
   
 
 
Aplinkosaugos sektorius  
     
Sveikatos apsauga ir farmacijos pramonė  
 
     
Finansinis sektorius
Nordea      
Paslaugos      
nakvok.lt  
   
CLEAR DIGITAL WORLD TT     
Medijos    
     
Profesinės organizacijos, asociacijos  
 
   
Renginių komunikacija
   
Vyriausybinės organizacijos
   
     
Nevyriausybinės organizacijos, socialinės akcijos  
     
Sportas, sporto renginiai
 
     
 Statybos pramonė, nekilnojamas turtas, interjeras 
     markuciai nespalvotas
Horeca ir greito vartojimo prekės    
katpedėlė nespalvotas logo    
beer garden      
 
 
Kultūra, menas      
     
 
10 priežasčių kreiptis į mus
  1. Jūs išleidžiate naują produktą ar pristatote naują paslaugą
  2. Jūsų konkurentai aktyviai reiškiasi spaudoje ir kitais media kanalais
  3. Rinkoje esate lyderiai, bet mažai kas tai žino
  4. Jūsų kompanija remia labdaros ir visuomeninius projektus
  5. Užimate nišinę rinką ir siūlote išskirtinius produktus ar paslaugas
  6. Vykdote strateginius pokyčius: perkeliate savo verslą, vykdote horizontalią integraciją ir pan.
  7. Norite rašyti publikacijas ar leisti firmos leidinį, bet neturite tam laiko
  8. Apie Jus rašo vietos spauda, o Jūs norite pasiviešinti nacionaliniu mastu
  9. Jūsų verslo istorija - įkvepianti ir motyvuojanti
  10. Jūsų veikla yra nesuprasta ar neįvertinta
 
Paslaugos

Lietuvoje yra dvi veiklos, apie kurias visi viską žino, tai krepšinis ir ryšiai su visuomene.

 

Atrodo, viskas čia paprasta lyg mestum kamuolį į krepšį. Bet į NBA komandas, kaip žinia, patenka vienetai, taip ir ryšiuose su visuomene ne viskas sprendžiama „iš bendro išsilavinimo", per pažįstamus, vokeliais ar telefonų skambučiais.

 

Visur reikalingas profesionalus požiūris ir patirtis.

 

Ryšių su visuomene agentūra „Ad verum", į vieną komandą sujungusi gyvenimišką patirtį, profesionalumą ir jaunatvišką azartą, siūlo nepasiduoti beverčiams visuomenės stereotipams ir į sudėtingas realijas žvelgti kūrybiškai.

 
Korporatyvinė komunikacija

Mes siūlome kompanijoms modernų kelią, pozityvų įvaizdį ir stiprią reputaciją, gerus ryšius su įvairiomis visuomenės grupėmis, stabilumą bei informacinį palaikymą dirbant sudėtingos konkurencijos sąlygomis.

 

Siekdami šių tikslų, įgyvendiname projektus:

 

  • Kompanijos pozicionavimą, korporatyvinio įvaizdžio sukūrimą ir palaikymą;
  • Kompanijos vadovų įvaizdžio sukūrimą ir palaikymą;
  • Korporatyvinių idėjų informacinio palaikymo organizavimą;
  • Ryšius su sprendimus priimančiomis valstybinėmis institucijomis;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.

 

P. S. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Rinkodaros komunikacija

Mes siūlome įmonėms rinkodaros komunikaciją, išryškinančią prekės ženklo išskirtinumą ir pranašumą.

 

Siekdami šių tikslų, įgyvendiname projektus:

 

  • Tikslinių auditorijų pozityvaus požiūrio į kompaniją ir jos produkciją formavimą ir palaikymą;
  • Prekės ženklo pozicionavimą ir jo įvaizdžio sukūrimą bei palaikymą;
  • Emocinio ryšio su vartotoju užmezgimą ir palaikymą;
  • Kūrybiškas kampanijas, atspindinčias įmonės prekės ženklo tikslus ir įmonės vertybes.

 

P. S. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Finansinė komunikacija

Analitikai visuomet atkreipia dėmesį į kompanijos finansinį įvaizdį, kuris tradiciškai byloja apie stabilumą ir patikimumą bei lemia akcijų kainą vertybinių popierių biržose.

 

Siekiant pritraukti naujų investicijų, labai svarbi kompanijos vykdoma finansinė politika.

 

Todėl mūsų agentūra siūlo patikimus žingsnius, kurie atskiroms tikslinėms grupėms akcininkams, investuotojams, biržų klerkams bei analitikams padėtų apie Jūsų įmonės finansus susidaryti teigiamą įspūdį:

  • Įmonės investicinės politikos ir investicinių projektų informacinį palaikymą;
  • Akcijų kurso informacinį palaikymą (taip pat ir krizių metu);
  • Ryšių su akcininkais, esamais ir potencialiais investuotojais užmezgimą ir palaikymą;
  • Mėnesio/ketvirčio veiklos finansinių rodiklių komunikavimą;
  • Metinių veiklos ataskaitų parengimą ir išleidimą;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.
 
Krizių komunikacija

Viena iš svarbiausių užduočių, kurias tenka spręsti įmonės vadovams – krizių prevencija. Gyvename nenuspėjamų pokyčių ir permainų laiku, tad niekas nėra apsaugotas nuo force majore.

 

Krizių valdymą mes suprantame kaip teisingus ir laiku padarytus verslo sprendimus. Visus žingsnius turi lydėti atitinkama informacinė kampanija, kurios tikslas – amortizuoti nuostolius ir atstatyti verslo organizacijos įvaizdį.

 

Todėl mes siūlome:

 

  • Grėsmių analizę ir pasirengimą krizinėms situacijoms;
  • Informacinės saugos instrukcijų parengimą;
  • Informacinių srautų valdymą prieškrizinėje ir krizinėje situacijoje;
  • Antikrizinių veiksmų informacinį palaikymą žiniasklaidoje;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.
 
Organizacinė komunikacija

Organizacijos kultūra dažnai suprantama siaurai kaip vidinės komunikacijos sprendimų visuma arba kaip darbas su personalu.

 

Organizacijos kultūra, iš vienos pusės, yra vienybės, bendrų vertybių adekvatus suvokimas, kuris kompanijos darbuotoją išvaduoja iš „mažo sraigtelio didelėje mašinoje“ jausmo, skatina jį imtis atsakomybės, dalyvauti sprendimų priėmime ir jaustis reikalingam. Tik tokia įmonė, mūsų nuomone, gali būti sėkminga.

 

Iš kitos pusės, organizacijos kultūra siejasi su išoriniu įvaizdžiu bei socialine atsakomybe. Taigi, tiek išorinė, tiek vidinė kultūra turi būti subalansuota ir vientisa. Būtent to mes siekiame kartu su savo klientais.

 

Krizės dažniausiai ištinka įmones dėl vidinių komunikacinių problemų, dėl nesusikalbėjimo ar kalbėjimosi skirtingomis kalbomis. Dėl to krenta pardavimai, keičiasi akcininkai, mažiau aktyvūs tampa investuotojai, bėga darbuotojai. O pastarieji dažnai negaili pikto žodžio apie buvusią darbovietę ar darbdavį.

 

Kompanijos lyderiams padėsime parengti strategiją, kad informacija įmonėje, lyg kraujas žmogaus organizme, cirkuliuotų tinkamai ir užtikrintų visų įmonės grandžių gyvybines funkcijas. Taip pat mes galime padėti įmonėms susikurti jų personalą „cementuojančius" simbolius, tradicijas ir ritualus, kurie laikui bėgant įauga į sąmonę bei tampa neatsiejama įmonės savitumo dalimi ir skiriamuoju ženklu išorinėms grupėms.

 

Todėl mes atliksime šias paslaugas, kurios ypač svarbios Jūsų įmonės vidinei komunikacijai:

  • Įmonės vidinės komunikacijos auditą;
  • Vidinės komunikacijos kanalų schemos sukūrimą;
  • Organizacijos vertybių formavimą ir jų informacinį palaikymą;
  • Vadovų ir kitų darbuotojų įvaizdžio formavimą;
  • Simbolių sukūrimą, tradicijų ir ritualų formavimą;
  • Korporatyvinių renginių organizavimą;
  • Vidinės ir išorinės komunikacijos optimizavimą;
  • Įmonės ir jos lyderių socialinė atsakomybės formavimą;
  • Rėmimo projektus.
 
Socialinė ir visuomeninė komunikacija

Ryšiai su visuomene svarbūs ne tik verslui, bet ir valstybinių, nevyriausybinių (NVO) bei kultūros organizacijų vykdomiems projektams.

 

Todėl mes Jums siūlome:

  • Socialinių-visuomeninių kampanijų informacinį palaikymą;
  • Kultūros ir meno projektų informacinį palaikymą;
  • Pagalbą rengiant paramos ir labdaros projektus;
  • Renginių ir akcijų organizavimą.
 
Interaktyvi komunikacija

Naujausių tyrimų duomenimis, internetu naudojasi 85 proc. Lietuvos įmonių ir daugiau nei 55 proc. gyventojų. Kasdien internetas skverbiasi į mūsų gyvenimą, tapdamas neatskiriama verslo dalimi.

 

Norėdami padėti Jums nelikti nuošalyje ir būti konkurencingiems aktyviame verslo pasaulyje, siūlome šias paslaugas:

  • Interaktyvios komunikacijos priemonių plano parengimą;
  • Jūsų tinklapio ir įvaizdžio socialiniuose tinkluose koncepcijos sukūrimą;
  • Tinklapio turinio kūrimą, jo redagavimą ir administravimą;
  • Korporatyvinės ir marketingo komunikacijos projektų socialiniuose tinkluose įgyvendinimą.
 
Ryšiai su žiniasklaida

Žiniasklaida ypatingas tarpininkas tarp visuomenės ir organizacijų, nes užmezga ir padeda palaikyti ryšius su tikslinėmis grupėmis, taip pat formuoja organizacijos įvaizdį visuomenėje.

 

Dėl to mes Jums siūlome:

  • Spaudos konferencijų organizavimą, vedimą;
  • Pranešimų spaudai rengimą ir platinimą;
  • Straipsnių, interviu ir kitos informacinės medžiagos parengimą;
  • Straipsnių, interviu ir kitos informacinės medžiagos viešinimą nacionalinėje ir regioninėje spaudoje;
  • Organizacijos atstovo spaudai funkcijų atlikimą (viešas atstovavimas ir informacinės aplinkos valdymas).
 
Kitos paslaugos

Prisiimame visą atsakomybę dėl Jūsų pasisakymų ir kaklaraiščio spalvos. O kai labai reikia suteikiame nuolaidas reklamos plotams, fotografuojame, rūpinamės reklaminių klipų ar maketų gamyba ir visaip kitaip gerokai palengviname Jūsų gyvenimą.

 

Prireikus skėčio, atvežame jį.

 

Prireikus nuoširdaus pašnekesio prie kavos puodelio, sustabdome laiką.

 
Renginiai

Mes nesame renginių organizavimo bendrovė. Tačiau turime tiek patirties, įdirbio ir naudingų ryšių, kad tiesiog negalime neteikti tokių paslaugų.

 

Turite konkretų klausimą, o gal trūksta idėjų renginiui? Susisiekite.

 
Ryšiai su visuomene

Natūralu, jog Jums kyla klausimų.

 

Jūsų patogumui, pateikėme trumpus atsakymus į praktikoje dažniausiai išgirstamus klausimus. Jei čia neradote atsakymo į Jums rūpimą klausimą, užduokite jį arba atvažiuokite pas mus į svečius - paplepėsime prie puodelio arbatos (arba kavos su pienu).

 
Kas yra ryšiai su visuomene?

Ar dažnai susimąstome, kas mūsų draugai, o kas ne? Ir ką jie apie mus galvoja? Geri santykiai su šeima, draugais ir kaimynais yra didžiausiai mūsų turtas ir visuotinai pripažįstama vertybė. Sėkmė dažniausiai lydi tuos, kurie investuoja į kuriančius (o ne griaunančius) santykius, gerą vardą, reputaciją mus supančių žmonių akyse.

 

Kalbant rimtai ir akademiškai, agentūra AD VERUM ryšius su visuomene (arba viešuosius ryšius) supranta labai tradiciškai. Žodžių junginys PR (anglų k. public relations) mums reiškia veiklą, kurios tikslas efektyvus bendravimas tiek organizacijos viduje (šeimoje), tiek ir jos išorėje (su draugais ir kaimynais).

 

Geri ryšiai su visuomene, mūsų įsitikinimu, tai yra kūrimas efektyvių informacinių-komunikacinių erdvių, kuriose skirtingai mąstantys žmonės ir organizacijos vieni kitus supranta ir susišneka ta pačia kalba.

 
Kuo ryšiai su visuomene skiriasi nuo reklamos?

Reklamos tikslai, nors ir panašūs, bet siauresni.

 

Reklama siekia paveikti tikslinę vartotojų grupę ir skatina įvairius veiksmus, dažniausiai pirkimą. Pamatęs reklamą žmogus turi užsinorėti įsigyti daiktą. Reklamos pranešimais siekiama, kad kuo dažniau pirkėjai atvyktų prie to paties prekystalio ir pirktų tą pačią prekę.

 

Reklamai svarbesnė materialinė nauda, todėl siekiama didinti pelną čia ir dabar, įvesti į vartotojo sąmonę naują prekę, įsitvirtinti rinkoje.

 

Ryšiams su visuomene (RsV) vartotojai ir pirkėjai yra tik viena iš daugelio tikslinių grupių, nes RsV tikslas platesnis tai ne tik pelnas čia ir dabar, bet ir reputacija, abipusis ryšys ir geri santykiai, siekiant ilgalaikių kompanijos tikslų.

 
Kas efektyviau - reklama ar RsV?

Į šį klausimą atsakyti neįmanoma. :)

 

Lietuvoje veikia daugiau kaip 120 000 skirtingų įmonių. Reklamos ir ryšių su visuomene efektyvumas priklauso nuo konkrečios situacijos. Galima atsakyti taip: yra situacijų, kai reikalinga reklama, tačiau ryšiai su visuomene reikalingi kasdien, nes tai yra planingas, nuolatinis procesas, vykdomas norint sukurti ir palaikyti gerą vardą bei komunikuoti su tikslinėmis grupėmis.

 

Dažnai ryšių su visuomene ir reklamos priemonės vykdomos kartu, siekiant informuoti kuo daugiau vartotojų apie naują prekę ar nuolaidas. Ir tai yra labai efektyvu, kadangi RsV strategijos padeda sukurti reklamai palankią auditoriją. Tad jei kyla klausimų, susisiekite su mumis, ir kartu surasime labiausiai Jūsų poreikius atitinkantį variantą.

 

Mes reklamos paslaugų neteikiame, tačiau kartu su savo partneriais galime pasiūlyti integruotos komunikacijos paslaugų paketus.

 
Ar brangios ryšių su visuomene paslaugos?

Sakoma, kad 90 proc. ligų atsiranda „nuo nervų", o nervai pašlyja dėl netobulų santykių. Sveikata brangiausias mūsų turtas. :)

 

Santykiai ir gera reputacija neįkainojami. Į gerus santykius su aplinka investuoti visuomet apsimoka, nepriklausomai nuo to, kiek kainuotų. Tai galėtų paliudyti ir Niujorko magnatas Donaldas Trampas, Čiuchotkos gubernatorius Romanas Abramovičius ir daugelis kitų daug pasiekusių pasaulio žmonių.

 

Lyginti skirtingų RsV agentūrų paslaugų kainas nėra korektiška. Įmonė nelygi įmonei, o situacija nelygi sutuacijai. Susisiekite su mumis, ir dėl paslaugų kainų tarsimės individualiai, atsižvegdami į Jūsų poreikius ir veiklos specifiką.

 
Kas geriau - priimti į darbą RsV specialistą ar samdyti išorinę RsV firmą?

Ryšių su visuomene specialistas įmonėje rimtas pagalbininkas įmonės vadovams vykdant komunikavimo projektus. Tuo gali užsiimti ir komercijos direktorius ar rinkodaros specialistas. Svarbu, kad žmogus išmanytų RsV specifiką ir puikiai atliktų tokį darbą.

 

Tačiau praktika rodo, kad stambiose kompanijose ar įmonių grupėse tokių „vidinių" RsV specialistų didelėms darbų apimtims optimizuoti nepakanka, todėl etatiniams darbuotojams į pagalbą pasamdoma RsV agentūra, o kartais ir kelios.

 

Mūsų įsitikinimu, tiek praktiniu, tiek finansiniu požiūriu daugeliu atvejų naudingiau yra samdyti RsV agentūrą, kuri viena ar kartu su savo partneriais teikia kompleksines paslaugas. „Vidinis" specialistas ne visada gali būti nešališkas ir objektyvus savo atstovaujamos įmonės atžvilgiu. Tuo tarpu RsV agentūra veikia kaip nepriklausomas ekspertas. Šiuo požiūriu ji nėra apribota interesų ir gali į įmonės reikalus žvelgti objektyviau.

 

Jei kyla klausimas „kas geriau", kreipkitės į mus, ir mes patarsime, kokį modelį Jums geriausia pasirinkti. Mes taip pat galime padėti Jūsų įmonei pasirinkti „vidinį" RsV specialistą, patikrinti jo sugebėjimus ir kvalifikaciją bei jį apmokyti. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Ar ryšiai su visuomene skirti tik didelėms įmonėms?

Smulkaus verslo įmonė, kurioje dirba 3-5 žmonės, prekiaudama strategine žaliava tarptautinėse rinkose gali turėti didesnį ryšių su visuomene priemonių poreikį nei baldų gamykla, kurioje dirba keli šimtai žmonių.

 

Komunikavimo problemų gali iškilti įvairaus dydžio įmonėms. Mūsų bendrovės ryšių su visuomene specialistai, tirdami klientų RsV poreikį, neskirsto įmonių vien tik pagal standartinį supratimą (apyvartą, užimamą rinką, dirbančiųjų skaičių ir pan.). Viskas priklauso nuo konkrečios situacijos ir konkrečių tikslų. Iš tiesų, „didelio ir mažo" kompleksais nereikėtų vadovautis.

 

Geriausia kreiptis į mūsų agentūrą ir kartu mėginti rasti optimalų sprendimą, nepriklausomai nuo to, ar Jūs „dideli", ar „maži".

 
Kodėl kaimyno kioske didesnė apyvarta nei manajame?

Todėl, kad kaimynas visada nuoširdžiai šypsosi, su visais pasisveikina, vaikams nešykšti dovanų, pensininkams parduoda į skolą ir dar bažnyčiai paaukoja. Su juo galima pasišnekėti kaip su žmogumi.

 

Sėkmingas verslininkas, mūsų manymu, privalo rasti bendrą kalbą su kiekvienu, net ir su tuo, kurio pažiūros ar įsitikinimai kitokie. Pradėkite jau šiandien keisti savo „komunikacines erdves" taip, kad malonu būtų gyventi ir dirbti ne tik patiems, bet ir aplinkiniams.

 
Ar mano įmonei reikia ryšių su visuomene paslaugų?

Į šį dažnai užduodamą klausimą atsako patys klausiantieji: „Man nereikia ryšių su visuomene paslaugų, nes mane ir taip visi gerai žino, be to, aš ir pats neblogai žinau, kas yra ryšiai su visuomene."

 

Tačiau ar visi tie, kurie Jus žino ir pažįsta, yra Jūsų draugai? Ką galvoja akcininkai, investitoriai, klientai, kaimynai? Ir kokias mintis apie Jus audžia konkurentai bei kolegos, esami ir būsimi darbuotojai? Jei Jūs manote, kad Jie mąsto taip pat kaip ir Jūs, tai esate neteisūs. Tokiu atveju aplink Jus tvyrantys informaciniai laukai formuojasi stichiškai arba... pagal konkurentų norus.

 

Ryšiai su visuomene tam ir yra, kad reputaciją formuojančios žinios apie Jus visiems kapsėtų lyg lašas po lašo. Ryšiai su visuomene padeda suformuoti įmonės įvaizdį tokį, kad „tikrovę" vienodai matytų tiek žmonės įmonės viduje, tiek visos kitos tikslinės grupės, esančios išorėje.

 
Man reikia RsV paslaugų. Nuo ko pradėti?

Svarbiausia laiku priimti tinkamą sprendimą įmonės viduje.

 

Tada kreipkitės į mus, mes atliksime komunikacijos analizę, įvertinsime situaciją ir kartu priimsime sprendimus dėl tolesnių veiksmų.

 

Vienintelis patarimas nelaukti, kol „kils gaisras", kad po to nereikėtų mesti didžiausių pajėgų bei lėšų jo gesinimui. Geriau dirbti prevenciškai, su kiekviena tiksline gupe kalbant asmeniškai apie tai, ką ji turi girdėti apie Jus. Nėra geresnio prevencinio vaisto kaip reguliarūs pranešimai spaudai apie gerus finansinius rodiklius, svarbius įvykius bei naujus produktus, nuolatinis informacijos monitoringas, gražūs ir savalaikiai pasirodymai žiniasklaidos priemonėse.

 
Kontaktai

UAB "AD VERUM"

Rūdninkų g. 18

LT-01135, Vilnius.

Tel. +370 5 2336561

adverum@adverum.lt

Klausimams dėl galimo bendradarbiavimo:

 

Ieva Naujalytė

Direktorė

ieva@adverum.lt

+971 55 158 0240 

 

Daina Elena Andrikienė

Partnerė

daina@adverum.lt

+370 686 09345

 

 

Klausimams dėl darbų, reikalų ir kavos gėrimo su mumis:

adverum@adverum.lt

Turite klausimų pasiūlymų ar pastebėjimų? Parašykite mums!

secimg
 
 
* - laukai yra privalomi.
 
 
Karjera

Mūsų darbas yra įvairus, o kasdienybė vis kitokia. Mes pasakojame istorijas, mokomės iš jų bei vieni iš kitų. Kai nėra apie ką pasakoti mes istorijas kuriame. O kartais kuriame legendas, įvykius ir žmones. Taip, ir juos.

 

Kartais, kai kažkas kitas prikuria istorijų, mums reikia jas taisyti. Tai ne visada malonu ir lengva, bet mūsų darbuotojai viską gali. Jie yra greitai reaguojantys į pokyčius, prisitaikantys prie situacijų, gebantys susidoroti su dešimčia ar dvidešimčia užduočių vienu metu.

 

Idealūs mūsų darbuotojai moka meistriškai rašyti tekstus, valdyti projektus, suprasti verslo ir ekonomikos dėsnius, moka visas auksines Kotlerio frazes, nėra pamiršę, kas yra Pitagoras, domisi kultūra, politika, yra draugiški ir atsakingi.

 

Norite pas mus dirbti? Atsakykite į keletą klausimų: Kodėl? Kaip? Kada? :) El.p. hello@adverum.lt

 
sty_e_pic.png
 
 
Senovinė meno technika dekoruotos urnos tampa amžinomis
2015/04/24


Prabangūs, tviskantys, spalvingi... Tokie epitetai dažniausiai taikomi garsiesiems Fabergé kiaušiniams, puoštiems viena seniausių taikomojo meno technikų – emaliu. Nedaugelis žino, kad ši, vadinama karališka, itin didelio kruopštumo reikalaujanti rankų darbo technika, suteikia ja atliktiems darbams ne tik grožio, bet ir ilgaamžiškumo. Todėl emaliu dengiami įvairūs eksterjero ir interjero elementai, o pastaruoju metu emaliui rasta dar viena paskirtis – juo dengiamos urnos pelenams laikyti. Tokių rankų darbo urnų pirmą kartą galima pamatyti ir Lietuvoje. Kėdainių krematoriume pradėtos eksponuoti urnos, dekoruotos pertvarinio emalio technika.

 

„Vis daugiau mūsų šalies gyventojų renkasi kremavimą, kaip laidojimo būdą, tad randasi ir naujų tendencijų – pageidaujama ne tik medinių, keraminių, bet ir akmeninių ar metalinių urnų, – pastebi krematoriumą valdančios bendrovės „K2 LT” direktorius Vytenis Labanauskas. – Tikėtina, jog pasirinkimui turi įtakos dar vienas naujas reiškinys Lietuvoje – kolumbariumai, kurių kriptose galima saugoti urnas su visos šeimos mirusiųjų pelenais. Todėl tampa svarbu, kad jos būtų atsparios atmosferos poveikiui.”

Urnomis, dekoruotomis emaliu, susidomėjo dailininkė scenografė Edita Valaitė, apsilankiusi jas gaminančioje Pekino provincijos gamykloje. „Domiuosi įvairiomis medžiagomis, kurias galiu pasitelkti kūrybai, todėl bet kur nuvažiavusi ieškau medžiagų įdomesniems sprendimams. Iš studijų Menų akademijoje emalį žinojau kaip naudojamą juvelyrikoje arba emalio tapyboje, o kad, apgaubęs urnas, jas padaro, galima sakyti, amžinas, sužinojau tik Kinijoje, – pasakoja dailininkė. – Taip ir kilo mintis parodyti Lietuvai, jog yra dar viena emalio galimybė. Juolab, kad Kinija, kaip ir Japonija, garsėja seniausiomis bei giliausiomis pertvarinio emalio technikos tradicijomis.” Pasak E. Valaitės, šiai technikai jau daugiau kaip 600 m., o didžiausias klestėjimas buvo Bizantijos laikais.

Dailininkės teigimu, gamykloje, iš kurios ji į Lietuvą atvežė pertvarinio emalio urnų, prie kiekvienos jų, gamybos procese, dirba 6 žmonės. Pirmiausia paruošiamas metalinis pagrindas, tada išlankstomos bei pritvirtinamos pertvaros, kurios užpildomos emaliu. Tokios emaliu dengtos urnos statomos į iki 850 °C įkaitintą krosnį. Išimtos atšaldomos, tada šlifuojamos ir poliruojamos. „Emalis iš tiesų yra papildoma apsauga metalui, iš kurio pagaminta urna: karštyje emaliu apgaubtas metalas tarsi „sustiklėja” ir tampa atsparus atmosferos poveikiui, tad urną galima pažeisti nebent tik mechaniškai, – apie emalio gamybos technologiją pasakoja E. Valaitė. – Tokios urnos išsilaiko tiek kolumbariumuose, tiek ir žemėje.“

Emalis, kaip taikomojo meno technika, pradėta vartoti dar I tūkst. pr. m. e. Jis gaminamas lydant sutrintą stiklą, sumaišius jį su pigmentais, kurie dažniausiai būna metalo oksidai. Dėl savo atsparumo drėgmei ir karščiui emalis buvo naudojamas rūmų bei šventyklų architektūroje. Istoriniuose šaltiniuose minimas dar vienas, kiek netikėtas, emalio panaudojimas. Baroko epochoje aristokratės emaliuota apykakle pridegdavo kaklą ir dekoltė, taip stengdamos paslėpti labiausiai amžių išduodančias kūno vietas.

 

Žinomiausios naudojamos emalio technikos – skaidraus emalio, pertvarinio emalio, Limožo emalio ant vario. Pasak emalio technikos žinovų, norint dirbti su emaliu reikia ne tik šio amato žinių, bet ir ypač didelio kruopštumo bei kantrybės, nes esant aukštai temperatūrai, emalis dažnai elgiasi „neprognozuojamai” – arba lieka „neiškepęs”, arba „perkepęs”. Taip pat reikia išmanyti ir metalo, kuris dengiamas emaliu, savybes ir, aišku, turėti specialių techninių galimybių.

 
 
Bėgikai kviečiami išbandyti didžiausio pavasario bėgimo trasą
2015/04/23

Saulė ir šiluma – tai pagrindiniai veiksniai, kurių nekantriai laukia dauguma bėgimo entuziastų. Nekantraujantiems pagaliau pradėti bėgimo sezoną „šypsosi“ ne tik palankus oras, bet ir didžiausio pavasario bėgimo „DNB | NIKE We Run Vilnius“ organizatoriai – šiandien pristatyta renginio trasa. Pasak organizatorių, lengvas pabėgiojimas naująja trasa – tai puikus bėgimo sezono atidarymas bei treniruotė prieš už mėnesio vyksiantį bėgimą.

 

„Šiais metais visomis priemonėmis stengsimės užtikrinti renginio kokybę. Vienas iš kokybės rodiklių – trasa, kuri šiemet bus truputį kitokia. Išlaikysime tradiciją bėgti gražiausiomis Vilniaus vietomis – šį kartą jų į maršrutą įtraukta net daugiau, tačiau atsisakysime vietų, kurios ne vienam bėgikui pernai virto tikru iššūkiu, pavyzdžiui, didysis Užupio kalnas, – sako renginio iniciatorės – sporto prekių gamintojos „Nike“ – prekės ženklo atstovė Lietuvoje Milda Monstavičiūtė. – Trasa bus patogesnė, ne tokia kalvota kaip pernai, tad tikiu, kad kiekvienas, įveikęs pasirinktą maršrutą, finišą pasieks su šypsena veide“.

 

Bėgikai šiais metais startuos Katedros aikštėje. Toliau 5 km trasa drieksis T. Vrublevskio, Žygimantų, Vilniaus, Jogailos, Islandijos, Liejyklos gatvėmis, Universiteto gatve pasiekus Šv. Kotrynos bažnyčia, Vokiečių g. bus judama link Rotušės aikštės, nuo jos Savičiaus, Bokšto, Išganytojo, Maironio gatvėmis, kol pasiekiama gražioji Šv. Onos bažnyčia. Nuo jos R. Radvilaitės bei Šventaragio gatvėmis bus grįžtama į starto vietą, kur bus ir finišas. 10 km distancijos trasa pasipildys bėgimu iki Lukiškių aikštės ir atgal, per Užupį ir Bernardinų sodą. Pasiryžę įveikti 21,098 km atstumą bėgs du 10 km trasos ratus ir papildomai turės įveikti 1,098 km atkarpą, kuri eis T. Kosciuškos gatve.

 

M. Monstavičiūtė atkreipia dėmesį, kad šiais metais dalyvių skaičius ribotas – pasiekus 9 tūkst. ribą, registracija bus stabdoma. Visi užsiregistravę dovanų gaus specialius „Nike“ marškinėlius, o finiše visų lauks atminimo medaliai.

 

Norintys dalyvauti tarptautiniame bėgime „DNB | NIKE We Run Vilnius“, registracijos anketą gali pildyti oficialioje bėgimo renginio svetainėje: www.werunvilnius.lt.

 

Tarptautiniai „Nike“ bėgimo renginiai vyksta 34-iuose pasaulio miestuose – pernai juose dalyvavo beveik 350 tūkst. bėgimo entuziastų, o jų nubėgtas atstumas prilygsta 23 ratams aplink pasaulį. Pirmą kartą Vilniuje 2012 m. gegužės 26 d. vykęs „Nike Aš bėgu. Vilnius“ renginys sutraukė daugiau nei 2 tūkst. bėgikų, kurie jėgas išbandė 5 ir 10 km trasose. Praėjusiais metais We Run Vilnius / DNB Pusmaratonis“ dalyvavo beveik 7 tūkst. bėgikų.

 
 
Kokią duoną rinktis metant svorį?
2015/04/22

birzu duona biržų logoMokslininkų duomenimis, žmonių mitybos įpročiai net 25-30 proc. turi įtakos jų sveikatai, deja, vis dar mažuma paiso visų sveikatos piramidėje nurodytų mitybos principų. Visiems gerai žinoma, kad grūdinės kultūros sudaro viso raciono pagrindą – jų rekomenduojama valgyti kasdien po keletą kartų, tačiau Lietuvos gyventojų mitybos įpročių tyrimas parodė, kad kiekvieną dieną šiuos produktus vartoja tik 14 proc. suaugusiųjų. Duoną, kuri yra pagrindinis B grupės vitaminų šaltinis, reikėtų valgyti kasdien, tačiau pagal apklausas, tik 72,5 proc. lietuvių šių rekomendacijų laikosi.

 

„Duonos valgymas buvo viena pagrindinių priežasčių, leidusių lietuviams išgyventi atšiauriomis sąlygomis dar iki atsirandant bulvėms. Vargo metais be grūdų miltų į duonos tešlą buvo maišomi įvairūs augalų stiebai, sėklos, net pjuvenos, tačiau nepaisant sudėties, ji buvo pagrindinis stalo atributas ir pagrindinė maitintoja. Laimei, jau gerą šimtmetį Lietuvoje nebuvo badmečio – tai leido puoselėti ir tobulinti tradicinės duonos receptūrą, – pasakoja bendrovės „Biržų duona“ komercijos direktorius Andrius Kurganovas. – Pastaruoju metu žmonės primiršta duonos vertę, jos gerąsias maistingumo savybes – tai rodo ir atliktas Lietuvos gyventojų mitybos įpročių tyrimas: apklausos duomenimis, Lietuvoje duoną kasdien valgo tik 72,5 procentų suaugusių gyventojų – gerokai mažiau nei daržovių, vaisių ar pieno produktų.“

 

Visuomenės sveikatos instituto 2013 metais atliktas tyrimas parodė, kad 12,2 proc. gyventojų duoną valgo 3-5 kartus per savaitę, o 7,4 proc. duoną valgo rečiau nei kartą per savaitę arba visai jos nevalgo. Įdomu tai, kad tradicija valgyti duoną vis dar gyva kaimuose – net 42,8 proc. žmonių ją vartoja net kelis kartus per dieną, kai tuo tarpu mieste – 38 proc. Moterys taip pat rečiau valgo duoną kasdien nei vyrai – atitinkamai 71,5 proc. ir 73,5 proc. Pasak „Biržų duona“ komercijos direktoriaus, tokiam pasiskirstymui įtakos gali turėti miestuose praktikuojamas sveiko gyvenimo kultas, kai atidžiau renkamąsi, ką valgyti ir daugiau paisoma įvairių maitinimosi tendencijų. Dėl visuomenėje gajaus mito, kad miltiniai produktai kenkia figūrai, duoną racione vis dažniau keičia ryžiai ar net bulvės, kurios nėra tokios sočios ir turi gerokai mažiau naudingųjų medžiagų – sveikųjų riebalų rūgščių, sodos, ląstelienos, baltymų, vitamino A, kalcio, magnio.

 

„Skaičiuojantys kalorijas dažnai atsisako miltinių patiekalų, tačiau tinkamai pasirinktas produktas gali ne tik padėti sulieknėti, bet ir organizmą praturtinti mikroelementais, todėl duonos, kaip kasdienio produkto, bijoti nereikėtų. Pagrindinis ingredientas kepiniuose – miltai, tad į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį, renkantis duoną: ruginiai yra maistingesni už kvietinius miltus, tačiau svarbiausia, kad jie būtų nešlifuoti – vadinamoji pilno grūdo miltų duona yra pati vertingiausia, nes išlaikoma 80 procentų grūdo luobelėje esančių maistinių medžiagų“, – sako mitybos specialistė V. Kurpienė.

 

Kaip teigia mitybos specialistė, visuomenėje paplitusi nuomonė, kad tamsi duona sveikesnė už šviesią, bet yra ne visai taip – tamsią spalvą duonai gali suteikti degintas salyklas, karamelės dažiklis ar maistiniai pelenai. Ruginė viso grūdo miltų bemielė duona itin tinka žmonėms, besilaikantiems dietos – turėdama panašų kalorijų kiekį kaip įprasta duona, ji yra lėčiau virškinama, tad ilgiau jaučiamas sotumas. Skaičiuojantiems kalorijas taip pat vertėtų atsisakyti duonos su mielėmis, ją keičiant į natūralaus raugo produkciją – tokia duona bus tankesnė, tad ir kietesnė bei sotesnė.

 

„Žmonės tapo išrankesni, reiklesni gaminio kokybei ir sudėčiai, todėl produktą renkasi labai atidžiai – ne tik pagal jo išvaizdą, bet ir maistingas medžiagas bei galiojimo terminą. Šiuo metu visoje Lietuvoje kepama šimtai skirtingų duonos rūšių ir pavadinimų, tad vartotojai tikrai turi iš ko pasirinkti. Turbūt, dėl sveikos mitybos bumo ir atėjusio pavasario, šiuo metu populiariausia mūsų gaminama „Viso grūdo ruginė“ duona be mielių, brandinama natūraliu raugu bei „Senolių“ ruginė duona – šiuolaikinės technologijos leidžia patenkinti visų, net pačių išrankiausių vartotojų poreikius. Netgi metančių svorį“, – šypsosi „Biržų duona“ komercijos direktorius A. Kurganovas.

 

Pasak V. Kurpienės, ruginė duona turi daugiau organizmui vertingų medžiagų bei B grupės vitaminų, tačiau tai nereiškia, kad reikėtų atsisakyti kvietinės duonos – svarbu, kad ji būtų kepta iš viso grūdo (visadalių) miltų. Įprastai duona kepama iš vidinės grūdo dalies, atsisakant susidarančių sėlenėlių – taip kepta duona būna minkštesnė, lengviau virškinama, tačiau greičiau „nusėda“ ant problematiškų kūno vietų. Be to, tokioje duonoje yra 80 proc. mažiau mineralinių medžiagų, vitaminų, skaidulinių medžiagų – pašalinus grūdo luobelę, lieka tik „tuščios“ kalorijos. Kaip teigia V. Kurpienė, svarbu visuomet skaityti gaminio sudėtį ir pasirinkti vertingą duoną – ingredientai, sudarantys didžiausią produkto dalį, yra rašomi pirmiausia, tad, norintys gyventi sveikai, turėtų stebėti produkto etiketėje nurodomą cukraus bei druskos kiekį.

 

 
 
Norvegija tampa vis svarbesne investuotoja Lietuvoje
2015/04/22

norvegija ambasadaUžsienio investicijos kelia bendrąjį vidaus produktą, padeda kurti darbo vietas, gerina skolinimosi galimybes bei didina pasitikėjimą šalimi, todėl tiesioginės užsienio investicijos (TUI) laikomos vienu svarbiausių valstybės sėkmės rodiklių. Lietuvoje jau porą metų fiksuojant TUI mažėjimą, Norvegijos įmonių investicijos šalyje nuosekliai didėja ir 2014 metais vėl paaugo – sukauptos TUI praėjusiais metais pasiekė 803 mln. eurų.

 

„Norvegijos verslas atranda Lietuvą ir nuolatos augančios investicijos tą puikiai įrodo. Pasitikime lietuviais dėl jų atsakingumo, lojalumo ir labai gero išsilavinimo – net 80 procentų gyventojų čia kalba bent dvejomis kalbomis! Verslininkai atsižvelgia ir į ekonominę situaciją šalyje: Lietuvoje rinkos ekonomika stabili, čia mažesnis pelno mokestis. Norvegijos įmonių mokami atlyginimai viršija vidutinius, tad galime įdarbinti tikrai kvalifikuotus darbuotojus bei netiesiogiai prisidėti prie bendro atlyginimų Lietuvoje augimo. Tikiu, kad ir ateityje norvegiško kapitalo įmonių tik daugės, nes Pasaulio Banko duomenimis, lengviausiai įkuriamo verslo reitinge Lietuva užima aukštą šeštąją vietą“, – dvišalių santykių sėkmę įvardija Norvegijos Karalystės ambasadorius Vilniuje Dagas Malmeras Halvorsenas.

 

2013 metais Lietuva sulaukė iš viso 353,28 mln. eurų TUI – tai 35 proc. mažiau nei 2012 m., kuomet jos sudarė 544,79 mln. eurų. Nepaisant šio bendrojo mažėjimo, Norvegijos investicijos išliko stabilios ir siekė 12,16 mln. eur. – tai sudarė 8,4 proc. visų investicijų ir buvo penktos pagal dydį tarp užsienio investuotojų.

 

Svarbiausiu Norvegijos ir Lietuvos bendradarbiavimo tašku D. M. Halvorsenas įvardija suskystintų dujų terminalo statybas Lietuvoje. „Lietuvių išreikštas pasitikėjimas Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ mano šaliai reiškia labai daug, nes tai galimybė padėti Lietuvai užtikrinti energetinį saugumą. Dar daugiau, Norvegijos energetikos bendrovė „Statoil“ pirmus penkerius metus pasirinkta kaip pagrindinė terminalo tiekėja ir tieks 550 mln. kubinių metrų suskystintų dujų. Verslo prasme mūsų šalys išgyvena tarsi aukso amžių, tad sieksime ir toliau didinti bendradarbiavimą įvairiose srityse“, - optimistiškai žvelgia Norvegijos ambasadorius.

 

Lietuvoje šiuo metu veikia 202 norvegiško kapitalo įmonės, iš kurių net 94 proc. yra aktyvios ir šalyje įdarbino daugiau nei 11 tūkstančių įvairių sričių specialistų. Bendra šių įmonių apyvarta 2014 metais sudarė daugiau kaip 1,5milijardo eurų. Dauguma norvegiškų bendrovių – pramonės gamyklos, įkurtos regionuose bei paslaugų įmonės, daugiausia įsteigtos Vilniaus mieste. Nors pastarosios sudaro vieną trečiąją visų norvegiškų bendrovių Lietuvoje, joms tenkanti apyvartos dalis yra daug didesnė – net 48 proc.

 

2014 metais buvo sėkmingi Klaipėdos ekonominei zonai – pasirašytos dvi sutartys su Norvegijos kompanijomis: „Hugaasgruppen" į statomą metalo apdirbimo gamyklą iš viso investuos 10 mln. eurų, o „Advantec", gaminsianti įrangą naftos ir dujų gręžiniams, planuoja 5 mln. eur. Investicijas. Elektronikos bendrovė „Jotron“ atidarė naują gamyklą Kaune, kurios statybos kainavo 2,7 mln. eur. Į Lietuvą įžengė ir Norvegijos kreditų vadybos įmonė „Lindorff“, Vilniuje atidariusi paslaugų centrą, taip pat IT centrą įkūrė jau anksčiau Lietuvoje veikianti draudimo bendrovė „Storebrand“. Tarp didžiausių Norvegijos kapitalo įmonių Lietuvoje – naftos milžinė „Statoil“, bankas DNB, medinių grindų gamykla „Boen“, elektronikos gamintoja „Kitron“, draudimo bendrovė „Gjensidige Baltija“, mažmeninės prekybos tinklas „Narvessen“, IT bendrovė „Atea Baltic“, laivų vidaus sistemų gamintoja „Norac“ ir kitos.

 

 
 
Patarimai: gėlių kompozicijos balkone
2015/04/21

Ne kiekvienas gali džiaugtis nuosavu žemės lopinėliu, kurį galima užsodinti įvairiaspalvėmis gėlėmis, tad žydintis balkonas ar terasa – puiki išeitis. Nors gėlių sodinimas atrodo nesudėtinga užduotis, yra keli patarimai, kurie pravers norintiems ne tik turėti gražiai ir kokybiškai įrengtą gėlių kompoziciją, bet tuo pačiu ir šiek tiek pataupyti.

 

„Gėlės balkone, terasoje ar ant palangės – tarsi artėjančios vasaros, o šiuo metu niekaip neateinančio tikrojo pavasario pranašas. Ir ne tik: tokia vieta gali tapti nuosavu oazės kampeliu namuose ar šeimininko skonio vizitine kortele, – sako didžiausio sėklų ir kitų sodo / daržo prekių parduotuvių tinklo „Žalia stotelė“ lauko augalų ekspertė Gražina Anusevičienė. – Pats gėlės sodinimo procesas yra žinomas turbūt net ir mažai apie sodininkystę nusimanantiems, tačiau yra subtilybių, kurios užtikrina kokybišką tolimesnį gėlių augimą bei lengvesnę jų priežiūrą. Žinoma, labai svarbu šiame procese užsidegimas bei įdėtos visos galimos pastangos – be šių komponentų sunku tikėtis gero rezultato“.

 

Pasak specialistės, dabar pats metas imtis balkoninių gėlių sodinimo darbų, tad štai keli „auksiniai“ patarimai:

 

  1. Prieš imdamiesi darbų, nuspręskite, kokias gėles norėtumėte auginti. Prieš jas renkantis, reikėtų pasidomėti, kurioje pusėje yra balkonas (rytuose, vakaruose, šiaurėje ar pietuose), kiek jame būna saulės – ne visos gėlės mėgsta kaitrią saulę. Gėlės balkone atrodys gražiau, jeigu rinksitės kelių rūšių gėles: vienas pagrindines, kitas – užpildančias tarpelius.

 

  1. Keli balkoninių gėlių deriniai: saulėtoje pusėje juostuotąsias ir laiptuotąsias pelargonijas galima derinti su šlamučiais, dichondromis, lakišiais, lobelijomis, o pavėsingoje vietoje gerai augagumbinės ir svyrančios begonijos, fuksijos, sprigės, kurias galima papildyti šlamučiais, dichondromis, taškuonėmis (bakopomis), batatiniais sukučiais (ipomėjomis).

 

  1. Nors darbo su gėlių daigais galbūt ir daugiau, sodinkite juos, o ne jau paaugintas gėles. Įsigijus daigus, reikėtų juos šiek tiek paauginti ir tik tada persodinti į bendrą vazoną ar lovelį su kitomis gėlėmis. Kai kurių daigų kaina yra net 5 kartus mažesnė nei paaugintų gėlių. Tačiau svarbiausia ne vien tik pinigai – juk įdėjus daugiau darbo, žydintis balkonas bus dar mielesnis ir gražesnis.

 

  1. Pigesnės priemonės dar nereiškia, kad sutaupysite. G. Anusevičienė dalinasi pavyzdžiu: išsirinkus brangesnį lovelį, jis bus pagamintas iš tvaresnės medžiagos, todėl tarnaus žymiai ilgesnį laiką, taip pat turės dvigubą dugną, papildomą laistymo sistemą ir pan. Tuo tarpu įsigijus vieną iš pigesnių lovelių, jis neturės nė vieno iš išvardintų privalumų, o šviečiant kaitriai saulei, gali po truputį lydytis, todėl jį keisti reikės kur kas greičiau, nei norėtųsi. Kitas pavyzdys – gruntas: norėdami sutaupyti, jokiais būdais nesirinkite paprasčiausios daržo žemės, nes ji yra per sunki daigams ir gali turėti ligų užkratų. Geriausia rinktis balkoninėms gėlėms skirtus substratus ar kompostus, kurie praturtinti visomis šiems augalams reikalingomis medžiagomis.

 

  1. Tinkamai prižiūrėkite pasodintus gėlių daigus: sodinant reikėtų atsargiai elgtis su šaknimis, jų neužspausti. Didelė klaida, kai nuo daigo šaknų nuimamas jį supantis audeklėlis ir taip sužalojamos šaknys. Jau pasodintus daigus reikėtų laikyti šviesioje, bet ne per karštoje vietoje, laistyti, po 7-10 dienų patręšti organinėmis trąšomis. Persodintus daigus į lauką galima išnešti po šalnų arba, kaip sako liaudies išmintis – nužydėjus obelims.

 

Daugiau apie gėlių daigų sodinimą bei balkoninių gėlių kompozicijų darymą bus galima sužinoti šį penktadienį (04 24), PC „Ozas“, I a. vyksiančiose dirbtuvėse „Aprenkime balkonus žiedais!“. Jų metu profesionalai ne tik mielai dalinsis naudingais patarimais, bet ir pakvies sukurti savo kompoziciją. Taip pat vyks ir mokyklėlė vaikams, kurios metu mažieji galės ne tik pasodinti gėlių kompoziciją, bet ir papuošti vazonėlį – ši kompozicija artėjančios šventės proga galės būti puiki dovana mylimai mamai ar močiutei. Dirbtuvių dalyviams visos priemonės bus duotos. Dirbtuvių seansai – 17.00 val. bei 18.30 val., vaikų mokyklėlė bei individualios konsultacijos – nuo 18.00 val.