AD VERUM - Ryšiai su visuomenetwitter facebook maillten
AD VERUM - Ryšiai su visuomene
 
Apie mus

AD VERUM - lotynų k. „į tiesą", „tiesos link".

 

„Kas yra Tiesa?" prieš du tūkstančius metų klausė Romos prokuratorius Pontijus Pilotas (Jn, 18-38). „Kas yra Tiesa?" klausė visų amžių filosofai ir mąstytojai. F. Nyčė teigė, kad tai labiausiai žmonijos dėmesio vertas filosofinis klausimas, į kurį vieno atsakymo nėra.

 

Šiais laikais tiesą kiekvienas susikuria pats, iš milžiniško informacijos srauto pasirinkdamas tai, kas jam atrodo vertingiausia. Versle tiesą pirmiausiai suvokiame kaip efektyvią komunikacinę erdvę, kurios pagrindiniai komponentai informacijos prieinamumas, priimtinumas, aktualumas ir grįžtamasis ryšys. Profesionaliai valdoma informacija padės Jums susikurti ir palaikyti puikią įmonės reputaciją.

Mes padedame organizacijoms kalbėti apie save visuomenei suprantama kalba.

 

Ryšių su visuomene projektus įgyvendiname jau nuo 2004 m. Per dešimt veiklos metų klientų simpatijas ir pasitikėjimą užsitarnavome profesionalumu ir nuoširdžiu požiūriu į darbą. Mums nėra nesvarbių klientų, mažų problemų ar nereikšmingų projektų.

 

Nuoširdžiai dėkojame mus drąsiai savo kolegoms ir partneriams rekomenduojantiems ir net po daugelio metų sugrįžtantiems klientams. AČIŪ JUMS.

 
Komanda
 

 

Ieva Naujalytė

Direktorė

 

Daina Elena Andrikienė

RsV konsultantė

Sandra Me

 

Sandra Meškauskaitė

Ryšių su klientais vadovė

 

Aušra Kurtkutė

Projektų vadovė

 

Ernesta Karalienė

Projektų vadovė

 

Monika Pivoraitė

Projektų vadovė

 

Laura Vagonė

Renginių organizatorė

 Agne

 

Agnė Šyvokaitė

Projektų vad. asistentė

 

Dovilė Palavinskaitė

Projektų vad. asistentė

Aušra Grigaliūtė

     

 Aušra Grigaliūtė

Projektų vad. asistentė

 

 

Beatričė Paškevičiūtė

Direktorės asistentė

 

 

 

 

 

 

 

 

                

     

P. S. Daugiau apie mus galite sužinoti Facebook tinkle arba tiesiog užsukti puodelio kavos :)

 
Tarptautiniai tinklai
               compass

Mes priklausome Compass Network” – nepriklausomam tinklui, vienijančiam geriausias pasaulio RsV agentūras, dirbančias su įvairiausiais projektais: nuo pripažintų tarptautinių prekių ženklų iki startuolių.

Įžvalgas ir individualias komunikacijos strategijas teikiame konsultuodamiesi su vieninga kryptimi žvelgiančiomis agentūromis, kurioms bendradarbiavimas – būtinybė, o ne privalumas.

 

               novum

Baltijos šalyse atstovaujame ir „Novum“ tinklui, kuris yra panašiai mąstančių, nepriklausomų, įvairialypių komunikacijos ir ryšių su visuomene agentūrų tinklas, siekiantis dalintis geriausiais savo pasiekimais, verslo ryšiais, įžvalgomis apie industriją ir sektoriaus patirtimis.  

Tinklas siekia sukurti aktyvią ir klestinčią komunikacijos agentūrų bendruomenę, kuri turimiems ir ateities klientams pasiūlytų darbo su globaliais komunikacijos koncernais alternatyvą.

 

 
Patirtis
Telekomunikacijos, technologijos, IT ir inovacijos
   
Oro linijų bendrovės, kelionės ir laisvalaikis  
Gamyba ir mažmeninė prekyba  
   
 
 
Aplinkosaugos sektorius  
     
Sveikatos apsauga ir farmacijos pramonė  
 
     
Sveikatinimas    
 
Paslaugos  
 
   
Medijos    
   
Profesinės organizacijos, asociacijos  
 
   
Renginių komunikacija
   
     
Nevyriausybinės organizacijos , socialinės akcijos  
     
Sportas, sporto renginiai
 
     
 Statybos pramonė, nekilnojamas turtas, interjeras 
     
Horeca ir greito vartojimo prekės    
   
     
 
 
Kultūra, menas      
     
 
10 priežasčių kreiptis į mus
  1. Jūs išleidžiate naują produktą ar pristatote naują paslaugą
  2. Jūsų konkurentai aktyviai reiškiasi spaudoje ir kitais media kanalais
  3. Rinkoje esate lyderiai, bet mažai kas tai žino
  4. Jūsų kompanija remia labdaros ir visuomeninius projektus
  5. Užimate nišinę rinką ir siūlote išskirtinius produktus ar paslaugas
  6. Vykdote strateginius pokyčius: perkeliate savo verslą, vykdote horizontalią integraciją ir pan.
  7. Norite rašyti publikacijas ar leisti firmos leidinį, bet neturite tam laiko
  8. Apie Jus rašo vietos spauda, o Jūs norite pasiviešinti nacionaliniu mastu
  9. Jūsų verslo istorija - įkvepianti ir motyvuojanti
  10. Jūsų veikla yra nesuprasta ar neįvertinta
 
Paslaugos

Lietuvoje yra dvi veiklos, apie kurias visi viską žino, tai krepšinis ir ryšiai su visuomene.

 

Atrodo, viskas čia paprasta lyg mestum kamuolį į krepšį. Bet į NBA komandas, kaip žinia, patenka vienetai, taip ir ryšiuose su visuomene ne viskas sprendžiama „iš bendro išsilavinimo", per pažįstamus, vokeliais ar telefonų skambučiais.

 

Visur reikalingas profesionalus požiūris ir patirtis.

 

Ryšių su visuomene agentūra „Ad verum", į vieną komandą sujungusi gyvenimišką patirtį, profesionalumą ir jaunatvišką azartą, siūlo nepasiduoti beverčiams visuomenės stereotipams ir į sudėtingas realijas žvelgti kūrybiškai.

 
Korporatyvinė komunikacija

Mes siūlome kompanijoms modernų kelią, pozityvų įvaizdį ir stiprią reputaciją, gerus ryšius su įvairiomis visuomenės grupėmis, stabilumą bei informacinį palaikymą dirbant sudėtingos konkurencijos sąlygomis.

 

Siekdami šių tikslų, įgyvendiname projektus:

 

  • Kompanijos pozicionavimą, korporatyvinio įvaizdžio sukūrimą ir palaikymą;
  • Kompanijos vadovų įvaizdžio sukūrimą ir palaikymą;
  • Korporatyvinių idėjų informacinio palaikymo organizavimą;
  • Ryšius su sprendimus priimančiomis valstybinėmis institucijomis;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.

 

P. S. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Rinkodaros komunikacija

Mes siūlome įmonėms rinkodaros komunikaciją, išryškinančią prekės ženklo išskirtinumą ir pranašumą.

 

Siekdami šių tikslų, įgyvendiname projektus:

 

  • Tikslinių auditorijų pozityvaus požiūrio į kompaniją ir jos produkciją formavimą ir palaikymą;
  • Prekės ženklo pozicionavimą ir jo įvaizdžio sukūrimą bei palaikymą;
  • Emocinio ryšio su vartotoju užmezgimą ir palaikymą;
  • Kūrybiškas kampanijas, atspindinčias įmonės prekės ženklo tikslus ir įmonės vertybes.

 

P. S. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Finansinė komunikacija

Analitikai visuomet atkreipia dėmesį į kompanijos finansinį įvaizdį, kuris tradiciškai byloja apie stabilumą ir patikimumą bei lemia akcijų kainą vertybinių popierių biržose.

 

Siekiant pritraukti naujų investicijų, labai svarbi kompanijos vykdoma finansinė politika.

 

Todėl mūsų agentūra siūlo patikimus žingsnius, kurie atskiroms tikslinėms grupėms akcininkams, investuotojams, biržų klerkams bei analitikams padėtų apie Jūsų įmonės finansus susidaryti teigiamą įspūdį:

  • Įmonės investicinės politikos ir investicinių projektų informacinį palaikymą;
  • Akcijų kurso informacinį palaikymą (taip pat ir krizių metu);
  • Ryšių su akcininkais, esamais ir potencialiais investuotojais užmezgimą ir palaikymą;
  • Mėnesio/ketvirčio veiklos finansinių rodiklių komunikavimą;
  • Metinių veiklos ataskaitų parengimą ir išleidimą;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.
 
Krizių komunikacija

Viena iš svarbiausių užduočių, kurias tenka spręsti įmonės vadovams – krizių prevencija. Gyvename nenuspėjamų pokyčių ir permainų laiku, tad niekas nėra apsaugotas nuo force majore.

 

Krizių valdymą mes suprantame kaip teisingus ir laiku padarytus verslo sprendimus. Visus žingsnius turi lydėti atitinkama informacinė kampanija, kurios tikslas – amortizuoti nuostolius ir atstatyti verslo organizacijos įvaizdį.

 

Todėl mes siūlome:

 

  • Grėsmių analizę ir pasirengimą krizinėms situacijoms;
  • Informacinės saugos instrukcijų parengimą;
  • Informacinių srautų valdymą prieškrizinėje ir krizinėje situacijoje;
  • Antikrizinių veiksmų informacinį palaikymą žiniasklaidoje;
  • Žiniasklaidos pranešimų stebėseną ir analizę.
 
Organizacinė komunikacija

Organizacijos kultūra dažnai suprantama siaurai kaip vidinės komunikacijos sprendimų visuma arba kaip darbas su personalu.

 

Organizacijos kultūra, iš vienos pusės, yra vienybės, bendrų vertybių adekvatus suvokimas, kuris kompanijos darbuotoją išvaduoja iš „mažo sraigtelio didelėje mašinoje“ jausmo, skatina jį imtis atsakomybės, dalyvauti sprendimų priėmime ir jaustis reikalingam. Tik tokia įmonė, mūsų nuomone, gali būti sėkminga.

 

Iš kitos pusės, organizacijos kultūra siejasi su išoriniu įvaizdžiu bei socialine atsakomybe. Taigi, tiek išorinė, tiek vidinė kultūra turi būti subalansuota ir vientisa. Būtent to mes siekiame kartu su savo klientais.

 

Krizės dažniausiai ištinka įmones dėl vidinių komunikacinių problemų, dėl nesusikalbėjimo ar kalbėjimosi skirtingomis kalbomis. Dėl to krenta pardavimai, keičiasi akcininkai, mažiau aktyvūs tampa investuotojai, bėga darbuotojai. O pastarieji dažnai negaili pikto žodžio apie buvusią darbovietę ar darbdavį.

 

Kompanijos lyderiams padėsime parengti strategiją, kad informacija įmonėje, lyg kraujas žmogaus organizme, cirkuliuotų tinkamai ir užtikrintų visų įmonės grandžių gyvybines funkcijas. Taip pat mes galime padėti įmonėms susikurti jų personalą „cementuojančius" simbolius, tradicijas ir ritualus, kurie laikui bėgant įauga į sąmonę bei tampa neatsiejama įmonės savitumo dalimi ir skiriamuoju ženklu išorinėms grupėms.

 

Todėl mes atliksime šias paslaugas, kurios ypač svarbios Jūsų įmonės vidinei komunikacijai:

  • Įmonės vidinės komunikacijos auditą;
  • Vidinės komunikacijos kanalų schemos sukūrimą;
  • Organizacijos vertybių formavimą ir jų informacinį palaikymą;
  • Vadovų ir kitų darbuotojų įvaizdžio formavimą;
  • Simbolių sukūrimą, tradicijų ir ritualų formavimą;
  • Korporatyvinių renginių organizavimą;
  • Vidinės ir išorinės komunikacijos optimizavimą;
  • Įmonės ir jos lyderių socialinė atsakomybės formavimą;
  • Rėmimo projektus.
 
Socialinė ir visuomeninė komunikacija

Ryšiai su visuomene svarbūs ne tik verslui, bet ir valstybinių, nevyriausybinių (NVO) bei kultūros organizacijų vykdomiems projektams.

 

Todėl mes Jums siūlome:

  • Socialinių-visuomeninių kampanijų informacinį palaikymą;
  • Kultūros ir meno projektų informacinį palaikymą;
  • Pagalbą rengiant paramos ir labdaros projektus;
  • Renginių ir akcijų organizavimą.
 
Interaktyvi komunikacija

Naujausių tyrimų duomenimis, internetu naudojasi 85 proc. Lietuvos įmonių ir daugiau nei 55 proc. gyventojų. Kasdien internetas skverbiasi į mūsų gyvenimą, tapdamas neatskiriama verslo dalimi.

 

Norėdami padėti Jums nelikti nuošalyje ir būti konkurencingiems aktyviame verslo pasaulyje, siūlome šias paslaugas:

  • Interaktyvios komunikacijos priemonių plano parengimą;
  • Jūsų tinklapio ir įvaizdžio socialiniuose tinkluose koncepcijos sukūrimą;
  • Tinklapio turinio kūrimą, jo redagavimą ir administravimą;
  • Korporatyvinės ir marketingo komunikacijos projektų socialiniuose tinkluose įgyvendinimą.
 
Ryšiai su žiniasklaida

Žiniasklaida ypatingas tarpininkas tarp visuomenės ir organizacijų, nes užmezga ir padeda palaikyti ryšius su tikslinėmis grupėmis, taip pat formuoja organizacijos įvaizdį visuomenėje.

 

Dėl to mes Jums siūlome:

  • Spaudos konferencijų organizavimą, vedimą;
  • Pranešimų spaudai rengimą ir platinimą;
  • Straipsnių, interviu ir kitos informacinės medžiagos parengimą;
  • Straipsnių, interviu ir kitos informacinės medžiagos viešinimą nacionalinėje ir regioninėje spaudoje;
  • Organizacijos atstovo spaudai funkcijų atlikimą (viešas atstovavimas ir informacinės aplinkos valdymas).
 
Kitos paslaugos

Prisiimame visą atsakomybę dėl Jūsų pasisakymų ir kaklaraiščio spalvos. O kai labai reikia suteikiame nuolaidas reklamos plotams, fotografuojame, rūpinamės reklaminių klipų ar maketų gamyba ir visaip kitaip gerokai palengviname Jūsų gyvenimą.

 

Prireikus skėčio, atvežame jį.

 

Prireikus nuoširdaus pašnekesio prie kavos puodelio, sustabdome laiką.

 
Renginiai

Mes nesame renginių organizavimo bendrovė. Tačiau turime tiek patirties, įdirbio ir naudingų ryšių, kad tiesiog negalime neteikti tokių paslaugų.

 

Turite konkretų klausimą, o gal trūksta idėjų renginiui? Susisiekite.

 
Ryšiai su visuomene

Natūralu, jog Jums kyla klausimų.

 

Jūsų patogumui, pateikėme trumpus atsakymus į praktikoje dažniausiai išgirstamus klausimus. Jei čia neradote atsakymo į Jums rūpimą klausimą, užduokite jį arba atvažiuokite pas mus į svečius - paplepėsime prie puodelio arbatos (arba kavos su pienu).

 
Kas yra ryšiai su visuomene?

Ar dažnai susimąstome, kas mūsų draugai, o kas ne? Ir ką jie apie mus galvoja? Geri santykiai su šeima, draugais ir kaimynais yra didžiausiai mūsų turtas ir visuotinai pripažįstama vertybė. Sėkmė dažniausiai lydi tuos, kurie investuoja į kuriančius (o ne griaunančius) santykius, gerą vardą, reputaciją mus supančių žmonių akyse.

 

Kalbant rimtai ir akademiškai, agentūra AD VERUM ryšius su visuomene (arba viešuosius ryšius) supranta labai tradiciškai. Žodžių junginys PR (anglų k. public relations) mums reiškia veiklą, kurios tikslas efektyvus bendravimas tiek organizacijos viduje (šeimoje), tiek ir jos išorėje (su draugais ir kaimynais).

 

Geri ryšiai su visuomene, mūsų įsitikinimu, tai yra kūrimas efektyvių informacinių-komunikacinių erdvių, kuriose skirtingai mąstantys žmonės ir organizacijos vieni kitus supranta ir susišneka ta pačia kalba.

 
Kuo ryšiai su visuomene skiriasi nuo reklamos?

Reklamos tikslai, nors ir panašūs, bet siauresni.

 

Reklama siekia paveikti tikslinę vartotojų grupę ir skatina įvairius veiksmus, dažniausiai pirkimą. Pamatęs reklamą žmogus turi užsinorėti įsigyti daiktą. Reklamos pranešimais siekiama, kad kuo dažniau pirkėjai atvyktų prie to paties prekystalio ir pirktų tą pačią prekę.

 

Reklamai svarbesnė materialinė nauda, todėl siekiama didinti pelną čia ir dabar, įvesti į vartotojo sąmonę naują prekę, įsitvirtinti rinkoje.

 

Ryšiams su visuomene (RsV) vartotojai ir pirkėjai yra tik viena iš daugelio tikslinių grupių, nes RsV tikslas platesnis tai ne tik pelnas čia ir dabar, bet ir reputacija, abipusis ryšys ir geri santykiai, siekiant ilgalaikių kompanijos tikslų.

 
Kas efektyviau - reklama ar RsV?

Į šį klausimą atsakyti neįmanoma. :)

 

Lietuvoje veikia daugiau kaip 120 000 skirtingų įmonių. Reklamos ir ryšių su visuomene efektyvumas priklauso nuo konkrečios situacijos. Galima atsakyti taip: yra situacijų, kai reikalinga reklama, tačiau ryšiai su visuomene reikalingi kasdien, nes tai yra planingas, nuolatinis procesas, vykdomas norint sukurti ir palaikyti gerą vardą bei komunikuoti su tikslinėmis grupėmis.

 

Dažnai ryšių su visuomene ir reklamos priemonės vykdomos kartu, siekiant informuoti kuo daugiau vartotojų apie naują prekę ar nuolaidas. Ir tai yra labai efektyvu, kadangi RsV strategijos padeda sukurti reklamai palankią auditoriją. Tad jei kyla klausimų, susisiekite su mumis, ir kartu surasime labiausiai Jūsų poreikius atitinkantį variantą.

 

Mes reklamos paslaugų neteikiame, tačiau kartu su savo partneriais galime pasiūlyti integruotos komunikacijos paslaugų paketus.

 
Ar brangios ryšių su visuomene paslaugos?

Sakoma, kad 90 proc. ligų atsiranda „nuo nervų", o nervai pašlyja dėl netobulų santykių. Sveikata brangiausias mūsų turtas. :)

 

Santykiai ir gera reputacija neįkainojami. Į gerus santykius su aplinka investuoti visuomet apsimoka, nepriklausomai nuo to, kiek kainuotų. Tai galėtų paliudyti ir Niujorko magnatas Donaldas Trampas, Čiuchotkos gubernatorius Romanas Abramovičius ir daugelis kitų daug pasiekusių pasaulio žmonių.

 

Lyginti skirtingų RsV agentūrų paslaugų kainas nėra korektiška. Įmonė nelygi įmonei, o situacija nelygi sutuacijai. Susisiekite su mumis, ir dėl paslaugų kainų tarsimės individualiai, atsižvegdami į Jūsų poreikius ir veiklos specifiką.

 
Kas geriau - priimti į darbą RsV specialistą ar samdyti išorinę RsV firmą?

Ryšių su visuomene specialistas įmonėje rimtas pagalbininkas įmonės vadovams vykdant komunikavimo projektus. Tuo gali užsiimti ir komercijos direktorius ar rinkodaros specialistas. Svarbu, kad žmogus išmanytų RsV specifiką ir puikiai atliktų tokį darbą.

 

Tačiau praktika rodo, kad stambiose kompanijose ar įmonių grupėse tokių „vidinių" RsV specialistų didelėms darbų apimtims optimizuoti nepakanka, todėl etatiniams darbuotojams į pagalbą pasamdoma RsV agentūra, o kartais ir kelios.

 

Mūsų įsitikinimu, tiek praktiniu, tiek finansiniu požiūriu daugeliu atvejų naudingiau yra samdyti RsV agentūrą, kuri viena ar kartu su savo partneriais teikia kompleksines paslaugas. „Vidinis" specialistas ne visada gali būti nešališkas ir objektyvus savo atstovaujamos įmonės atžvilgiu. Tuo tarpu RsV agentūra veikia kaip nepriklausomas ekspertas. Šiuo požiūriu ji nėra apribota interesų ir gali į įmonės reikalus žvelgti objektyviau.

 

Jei kyla klausimas „kas geriau", kreipkitės į mus, ir mes patarsime, kokį modelį Jums geriausia pasirinkti. Mes taip pat galime padėti Jūsų įmonei pasirinkti „vidinį" RsV specialistą, patikrinti jo sugebėjimus ir kvalifikaciją bei jį apmokyti. Mūsų bendrovė taip pat gali dirbti kaip organizacijos išorinis ryšių su visuomene skyrius.

 
Ar ryšiai su visuomene skirti tik didelėms įmonėms?

Smulkaus verslo įmonė, kurioje dirba 3-5 žmonės, prekiaudama strategine žaliava tarptautinėse rinkose gali turėti didesnį ryšių su visuomene priemonių poreikį nei baldų gamykla, kurioje dirba keli šimtai žmonių.

 

Komunikavimo problemų gali iškilti įvairaus dydžio įmonėms. Mūsų bendrovės ryšių su visuomene specialistai, tirdami klientų RsV poreikį, neskirsto įmonių vien tik pagal standartinį supratimą (apyvartą, užimamą rinką, dirbančiųjų skaičių ir pan.). Viskas priklauso nuo konkrečios situacijos ir konkrečių tikslų. Iš tiesų, „didelio ir mažo" kompleksais nereikėtų vadovautis.

 

Geriausia kreiptis į mūsų agentūrą ir kartu mėginti rasti optimalų sprendimą, nepriklausomai nuo to, ar Jūs „dideli", ar „maži".

 
Kodėl kaimyno kioske didesnė apyvarta nei manajame?

Todėl, kad kaimynas visada nuoširdžiai šypsosi, su visais pasisveikina, vaikams nešykšti dovanų, pensininkams parduoda į skolą ir dar bažnyčiai paaukoja. Su juo galima pasišnekėti kaip su žmogumi.

 

Sėkmingas verslininkas, mūsų manymu, privalo rasti bendrą kalbą su kiekvienu, net ir su tuo, kurio pažiūros ar įsitikinimai kitokie. Pradėkite jau šiandien keisti savo „komunikacines erdves" taip, kad malonu būtų gyventi ir dirbti ne tik patiems, bet ir aplinkiniams.

 
Ar mano įmonei reikia ryšių su visuomene paslaugų?

Į šį dažnai užduodamą klausimą atsako patys klausiantieji: „Man nereikia ryšių su visuomene paslaugų, nes mane ir taip visi gerai žino, be to, aš ir pats neblogai žinau, kas yra ryšiai su visuomene."

 

Tačiau ar visi tie, kurie Jus žino ir pažįsta, yra Jūsų draugai? Ką galvoja akcininkai, investitoriai, klientai, kaimynai? Ir kokias mintis apie Jus audžia konkurentai bei kolegos, esami ir būsimi darbuotojai? Jei Jūs manote, kad Jie mąsto taip pat kaip ir Jūs, tai esate neteisūs. Tokiu atveju aplink Jus tvyrantys informaciniai laukai formuojasi stichiškai arba... pagal konkurentų norus.

 

Ryšiai su visuomene tam ir yra, kad reputaciją formuojančios žinios apie Jus visiems kapsėtų lyg lašas po lašo. Ryšiai su visuomene padeda suformuoti įmonės įvaizdį tokį, kad „tikrovę" vienodai matytų tiek žmonės įmonės viduje, tiek visos kitos tikslinės grupės, esančios išorėje.

 
Man reikia RsV paslaugų. Nuo ko pradėti?

Svarbiausia laiku priimti tinkamą sprendimą įmonės viduje.

 

Tada kreipkitės į mus, mes atliksime komunikacijos analizę, įvertinsime situaciją ir kartu priimsime sprendimus dėl tolesnių veiksmų.

 

Vienintelis patarimas nelaukti, kol „kils gaisras", kad po to nereikėtų mesti didžiausių pajėgų bei lėšų jo gesinimui. Geriau dirbti prevenciškai, su kiekviena tiksline gupe kalbant asmeniškai apie tai, ką ji turi girdėti apie Jus. Nėra geresnio prevencinio vaisto kaip reguliarūs pranešimai spaudai apie gerus finansinius rodiklius, svarbius įvykius bei naujus produktus, nuolatinis informacijos monitoringas, gražūs ir savalaikiai pasirodymai žiniasklaidos priemonėse.

 
Kontaktai

UAB "AD VERUM"

Rūdninkų g. 18

LT-01135, Vilnius.

Tel. +370 5 2336561

adverum@adverum.lt

Klausimams dėl galimo bendradarbiavimo:

 

Ieva Naujalytė

Direktorė

ieva@adverum.lt

+370 613 12342

 

Daina Elena Andrikienė

Partnerė

daina@adverum.lt

+370 686 09345

 

 

Klausimams dėl darbų, reikalų ir kavos gėrimo su mumis:

adverum@adverum.lt

Turite klausimų pasiūlymų ar pastebėjimų? Parašykite mums!

secimg
 
 
* - laukai yra privalomi.
 
 
Karjera

Mūsų darbas yra įvairus, o kasdienybė vis kitokia. Mes pasakojame istorijas, mokomės iš jų bei vieni iš kitų. Kai nėra apie ką pasakoti mes istorijas kuriame. O kartais kuriame legendas, įvykius ir žmones. Taip, ir juos.

 

Kartais, kai kažkas kitas prikuria istorijų, mums reikia jas taisyti. Tai ne visada malonu ir lengva, bet mūsų darbuotojai viską gali. Jie yra greitai reaguojantys į pokyčius, prisitaikantys prie situacijų, gebantys susidoroti su dešimčia ar dvidešimčia užduočių vienu metu.

 

Idealūs mūsų darbuotojai moka meistriškai rašyti tekstus, valdyti projektus, suprasti verslo ir ekonomikos dėsnius, moka visas auksines Kotlerio frazes, nėra pamiršę, kas yra Pitagoras, domisi kultūra, politika, yra draugiški ir atsakingi.

 

Norite pas mus dirbti? Atsakykite į keletą klausimų: Kodėl? Kaip? Kada? :) El.p. hello@adverum.lt

 
sty_e_pic.png
 
 
Po insulto gyvenimas tęsiasi (3 įkvepiančios istorijos)
2014/10/30

Ipsen logoInsultas kiekvienais metais pasaulyje ištinka 15 mln. žmonių. Tai yra daugiau nei sergančių tokiomis ligomis kaip ŽIV, tuberkuliozė ir maliarija kartu sudėjus. Apie 70 proc. patyrusių insultą susiduria su pasekmėmis, kurios visam laikui neigiamai paveikia gyvenimo kokybę. Spalio 29 d., minint Pasaulinę insulto dieną, daug dėmesio buvo skiriama šios ligos prevencijai, tačiau reikėtų nepamiršti ir insultą patyrusių bei su ligos pasekmėmis gyvenančių žmonių. Jų gyvenimas vėl yra visavertis tik dėl kompleksinės reabilitacijos ir didžiulių valios pastangų.

 

„Insultas – tai katastrofa kraujotakos sistemoje galvos smegenyse. Žmonėms suvokus, kad jie patyrė insultą, juos apima įvairiausios, dažnai baimės kupinos, mintys: kas bus toliau? Ar ranka, kurią naudojau kasdieninėje veikloje, dabar visada bus pritraukta prie šono? Kur ieškoti pagalbos? – patirtimi dalinasi VU ligoninės Santariškių klinikų fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoja Jūratė Kesienė. – Insultą patyręs žmogus – vis dar ta pati asmenybė, turinti lūkesčių ir vertybių, norinti kuo greičiau grįžti į normalų gyvenimą. Reabilitacijos metu visa specialistų komanda – ergoterapeutai, psichologai, kineziterapeutai, logoterapeutai ir kt. – stengiasi nuraminti žmogų, paaiškinti priežastis, kodėl jis negali atlikti tam tikrų veiksmų, įkvėpti pozityvumo, nes šiandieniniai gydymo ir reabilitacijos metodai suteikia dideles galimybes pasveikti. Svarbiausia – užsibrėžti tikslą ir daug dirbti“.

 

Viena dažniausiai po insulto pasitaikančių pasekmių – paralyžius. Dažnai raumenys būna ne tik silpni, bet ir įsitempę (šis reiškinys vadinamas spastika), pvz., žmogus ranką laiko pritrauktą prie šono, plaštaka sugniaužta į kumštį ir pan. Ši pasekmė žmonėms sukelia diskomfortą, dažnai ir skausmą. Yra įvairių priemonių minėtai pasekmei mažinti, dažnai taikomas gydymo metodas – 3–4 mėn. veikiančios botulino toksino injekcijos, kurios atpalaiduoja įsitempusius raumenis ir žmogui tampa daug lengviau rūpintis paralyžiuota galūne, atlikti įvairius savipriežiūros veiksmus. Paradoksalu, daugeliui botulino toksinas asocijuojasi su raukšlių lyginimu, bet žmonėms po insulto šis metodas suteikia galimybę lengviau mankštintis, atlikti tam tikrus veiksmus kasdieninėje veikloje ar net smagiau jaustis viešoje erdvėje. Gydymas botulino toksinu derinamas kartu su kineziterapija, ergoterapija (specialiais pratimais), įtvarų dėvėjimu ir kitomis priemonėmis.

 

Pasaulinę insulto dieną paminėti surengtos konferencijos Seime metu buvo pristatytos kelios įkvepiančios po insulto į įprastą gyvenimą grįžusių pacientų istorijos:

 

  • 32-ejų Olga Nurulajeva dirbo inžiniere, sėkmingai kilo karjeros laiptais, laisvu laiku užsiėmė modelio darbu. Tiesa, jos dienotvarkė buvo labai įtempta ir keldavo stresą. Vieną dieną, po komandiruotės ir keturių susirinkimų, jai plyšo aneurizma, po kurio laiko būklė komplikavosi išeminiu insultu. Olgos gyvenime viskas apsivertė 180 laipsnių kampu. Šiandien, praėjus 2 metams po insulto, moteris gyvena visavertį gyvenimą, yra įkūrusi savo įmonę, o jos pažadas sau – iki dukros vestuvių avėti aukštakulnius. Olgos istoriją galima pamatyti čia: http://goo.gl/I2BFoq.

 

  • 39-erių Evaldas Valčiukas – laimės kūdikis. Jį insultas ištiko biure: pradžioje suparalyžiavo kairę ranką, vėliau vyras nukrito nuo kėdės, jam pradėjo strigti kalba, kreiptis veidas. Šiuos insulto simptomus atpažinusi Evaldo žmona skubiai iškvietė greitąją pagalbą. Medikai greitai suteikė reikiamą medicininę pagalbą. Laimingų aplinkybių dėka, Evaldo reabilitacija truko tik kelis mėnesius. Evaldo istoriją galima pamatyti čia: http://goo.gl/Iu7Lih.

 

  • 27-erių Urtę Kiaunytę insultas ištiko visiškai netikėtai, grįžus po atostogų apsipirkinėjant prekybos centre. Pasak merginos, viskas vyko labai greitai: kairės pusės paralyžius, greitoji, reanimacija. Po patirto insulto mergina turėjo iš naujo mokytis vaikščioti, valdyti kairę ranką, priversti dirbti veido raumenis, pvz., šypsotis, užmerkti kairę akį. Urtė turėjo mesti darbą, pamiršti sportą, nenorėjo matyti draugų. Tačiau šiandien, daugiau nei po metų, merginos gyvenimas grįžo į savo vėžes. Urtės istorija čia: http://goo.gl/K4DuSr.   

 

Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoja Jūratė Kesienė pabrėžia, kad yra labai svarbu atpažinti insulto simptomus. Esminiai insulto požymiai: perkreiptas veidas, žmogus negali pakelti rankos ir / arba kojos, jo kalba tampa neaiški. Esant šiems simptomams, reikia nedelsiant kviesti greitąją pagalbą. Insulto prevencijai taip pat labai svarbu vengti rizikos veiksnių: streso, rūkymo, mažo fizinio aktyvumo, normalizuoti padidėjusį kraujo spaudimą, sekti kraujo cholesterolio kiekį ir pan.

 

Insultas – tai galvos smegenų kraujotakos sutrikimas, kurio metu žūva dalis galvos smegenų neuronų. Lietuvoje kasmet registruojama daugiau kaip 12 tūkst. galvos smegenų insulto atvejų, nuo jo kasmet miršta daugiau kaip 2,5 tūkstančio žmonių.

 
 
Originalios šviestuvų idėjos
2014/10/30

Šviestuvas yra svarbi namų interjero detalė, todėl jo paieškoms esame linkę sugaišti nemažai laiko, ypač, kai interjero salonuose akys raibsta nuo šviestuvų įvairovės ir išsirinkti tinkamiausią nėra lengva. Čia gali pagelbėti išmonė ir kruopštumas – įdomų, tikrai išskirtinį šviestuvą galima pasigaminti ir pačiam. Svarbiausia, iš anksto nuspręsti, kokias lemputes naudosite, nes būtent nuo jų turėtų priklausyti šviestuvo forma, jo gamybai naudojamos medžiagos ir kitos detalės.

 

„Šiuo metu vienos populiariausių buityje naudojamų lempučių yra taupiosios liuminescencinės. Tai labai dėkingas sprendimas ne tik dėl to, kad šios lemputės taupo elektros energiją, bet ir šviečia ryškiai, o šviesa sklinda į visas puses, kas suteikia galimybę išnaudoti šviesą kaip vieną pagrindinių namų akcentų. Svarbu tik ryškią taupiosios lemputės šviesą paslėpti po gaubtu, kurio raštai ir faktūra puikiai atsiskleidžia ryškioje lemputės šviesoje“, – sako šviestuvų dizainerė Audronė Vrubliauskienė-Vėtra.

 

Šviestuvų gaubtus galima puošti įvairiausiomis medžiagomis, praleidžiančiomis šviesą, pavyzdžiui: popieriaus karpiniais, medžiaga, siūlais, veltiniu, skaidriu ir spalvotu plastiku, foto juostelėmis ar kitais buityje naudojamais objektais. Pradedantiesiems auksarankiams patariama pasiimti jau pagamintą lempos gaubtą arba apvalų popierinį šviestuvą ir papuošti jį pagal fantaziją. Pačios A. Vrubliauskienės-Vėtros gaminami šviestuvai „X PLOK“ veikia kaip kišenės, į kurias, panorėjus, galima įdėti įvairių spaudinių, laikraščių, nuotraukų, piešinių ar spalvoto plastiko filtrų, kurie pagyvina lemputės skleidžiamą šviesą. „Įprastas šviestuvas, paprastai skleidžiantis švelniai balkšvą šviesą, papuoštas širdžiai brangiais atributais gali tapti esminiu namų akcentų. Žmonės tokius šviestuvus ypač mėgsta dovanoti gimtadienio proga, už gaubto užkišdami įvairių raštelių, palinkėjimų ar net pinigų“, – pasakoja menininkė.

 

A. Vrubliauskienė-Vėtra, norintiemspasigaminti įdomesnių šviestuvų patys, gali ieškoti idėjų internete, bet įspėja, kad meistraujant šveistuvus iš degių medžiagų, būtina imtis visų saugumo priemonių – lemputė išskiria šiek tiek šilumos ir turi karštąją dalį, kuri gali pradeginti šviestuvą. Dizainerė taip pat atkreipia dėmesį, kad svarbu pasirūpinti lempute ne tik prieš jos naudojimą, bet ir tada, kai ji atitarnauja savo laiką. Elektros energiją taupančiose lemputėse yra žmogaus sveikatai bei aplinkai pavojingų gyvsidabrio garų. Siekiant išvengti nemalonių padarinių, perdegusią taupiąją lemputę būtina atiduoti perdirbėjams.

 

Taupiųjų lempučių surinkimu jau nuo 2010 m. rūpinasi VšĮ „Ekošviesa“. Perdegusias lemputes atiduoti perdirbėjams labai paprasta: jas priima šiomis lemputėmis prekiaujantys prekybos centrai, be to, visoje Lietuvoje (46 miestuose) veikia 86 VšĮ „Ekošviesa“ punktai. Jų sąrašą galima rasti internetino svetainėje: www.eko-sviesa.lt

 
 
Kas penktas paauglys Lietuvoje yra patyręs elektronines patyčias
2014/10/24

Naujausių tyrimų duomenys atskleidė, kad beveik kas penktas Lietuvos paauglys yra patyręs elektronines patyčias. Patyčių prevencijos srityje dirbantys ekspertai atkreipia dėmesį, kad ši, paauglių gyvenime vis aktualesnė problema, suaugusiems dar yra menkai pažįstama ir todėl beveik nesprendžiama. Jau 10 metų kampaniją „Be patyčių“ vykdanti organizacija VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje surengė konferenciją „Virtualios erdvės iššūkiai patyčių prevencijai“, kurios metu 200-ams dalyvių buvo pristatyta dabartinė patyčių reiškinio situacija Lietuvoje, pasidalinta patirtimi ir aptarti nauji iššūkiai.

 

„Jau išmokstame dirbti su patyčiomis ir jų prevencija mums pažįstamose vietose – mokyklose, darželiuose, tačiau patyčios pradeda keliauti į virtualią erdvę, kur yra sunkiau atpažįstamos, pastebimos ir sustabdomos, – aktualią problemą patyčių prevencijai įvardijo „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis. – Elektroninėms patyčioms stabdyti yra tam tikrų instrumentų, pavyzdžiui, socialiniai tinklai siūlo apsaugos priemones nuo žalingo turinio, apie netinkamą turinį internete galima pranešti į „Karštąją liniją“ specialiai elektroninių patyčių mažinimui sukurtoje internetinėje svetainėje „Draugiškas internetas“ arba galima kreiptis į „Epoliciją“. Svarbiausia, kad suaugusieji žinotų apie tokias apsaugos priemones ir, žinoma, domėtųsi, ką jų vaikai veikia virtualioje erdvėje“.  

 

Konferencijoje pristatyti naujausi Tarptautinės mokyklinio amžiaus vaikų gyvensenos ir sveikatos studijos (HBSC) duomenys. Remiantis jais, du iš trijų Lietuvos mokinių yra susidūrę su patyčiomis t.y. iš jų tyčiojosi arba jie patys tyčiojosi iš kitų. Nustatyta, kad patyčių iniciatoriais ir aukomis dažniau tampa berniukai nei mergaitės: patyčias patyrė 31,2 proc. berniukų ir 27,7 proc. mergaičių. Tuo tarpu patys iš kitų dažniau linkę tyčiotis berniukai (29,8 proc.) nei mergaitės (15,3 proc.). Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad dažniausiai tyčiojamasi iš 11-13 metų mokinių, o labiausiai linkę tyčiotis iš kitų – 15-mečiai. Šiemet į šią studiją, kas ketverius metus vykdomą 44 pasaulio šalyse, pirmą kartą buvo įtraukti klausimai apie virtualias patyčias. „Tyrimas parodė, kad maždaug kas penktas vaikas Lietuvoje yra patyręs elektronines patyčias. Akivaizdu, kad šis reiškinys ateina į mūsų gyvenimą“, – pastebėjo studiją pristatęs Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Apolinaras Zaborskis. 

 

Elektroninių patyčių problema aktuali daugumai pasaulio šalių – tai patvirtino ir Skandinavijos atstovės, konferencijoje pasidalijusios savo šalių patirtimi. „Patyčios iš tikro gyvenimo persikelia į virtualią erdvę. Suaugusiems sunku įsivaizduoti, ką vaikai veikia ir patiria virtualioje erdvėje, nes mūsų vaikystėje to nebuvo – mes nesuprantame, kad virtuali erdvė nėra atskirta nuo realybės“, – mintimis dalijosi Švedijos ambasadorė Lietuvoje Cecilia Ruthström-Ruin. Jai pritarė ir Norvegijos Karalystės ambasados Lietuvoje pirmoji sekretorė Ingrid Susanne Farner. „Elektroninės patyčios yra auganti problema ne tik Lietuvoje, bet ir Norvegijoje – juo labiau, kad vis jaunesni vaikai pradeda naudotis kompiuteriais, – teigė Lietuvoje dirbanti norvegė. – Mūsų šalyje atlikti tyrimai parodė, kad apie 70 proc. komunikacijos tarp jaunimo vyksta virtualioje erdvėje, o 90 proc. vaikų virtualioje erdvėje naudoja daug aštresnius, grubesnius žodžius nei realybėje. Tie, kurie tyčiojasi virtualioje erdvėje, dažnai nemato aukų reakcijų ir tai sumažina atsakomybės jausmą bei atitolina auką nuo agresoriaus. Dėl tokių patyčių vaikai jaučiasi nelaimingi, nesaugūs, jiems trūksta pasitikėjimo savimi, jie nesugeba sutelkti dėmesio, nebenori eiti į mokyklą ar net suserga.“

 

Ekspertai pabrėžė, kad norint stabdyti patyčias tiek realybėje, tiek virtualiame pasaulyje, būtinas visų suaugusiųjų įsitraukimas. „Vaikų linija“, dešimtmetį vykdydama kampaniją „BE PATYČIŲ“, yra žygio pradžioje – rezultatams dar anksti, tačiau vyksta geras procesas, apie kurį girdėjau kalbant daugelyje užsienio šalių, – tvirtino Jungtinių Tautų specialusis pranešėjas teisei į sveikatą, profesorius Dainius Pūras. – Mūsų visų tikslas yra atsisveikinti su vertikalių santykių sistema bei prievartos kultūra ir pereiti į santykių sistemą, kuri pagrįsta pagarbos idėja. Turime gydyti santykius.“

 

Konferencija „Virtualios erdvės iššūkiai patyčių prevencijai“ surengta „Vaikų linijai“ ir „Jaunimo linijai“ įgyvendinant projektą „Visuomenės sąmoningumo didinimas patyčių ir savižudybių problemoms spręsti“. Projektas remiamas Europos Ekonominės Erdvės finansinio mechanizmo 2009-2014 m. periodo NVO programos Lietuvoje. 

 

Apie „Vaikų liniją“: 

 

„Vaikų linijos“ Lietuvoje veiklą organizuoja: VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė“, Kauno Dainavos jaunimo centras ir Klaipėdos pedagoginė psichologinė tarnyba. „Vaikų linija“, teikdama pagalbą vaikams europiniu numeriu 116111, bendradarbiauja su Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistais. 

 

„Vaikų linija“ yra ilgametė Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos narė, taip pat priklausanti tarptautinei organizacijai „Child Helpline International“, vienijančiai 173 vaikų linijas 142 pasaulio šalyse.

 

2014 m. „Vaikų linijos“ veiklą finansiškai remia: TEO LT, AB (ilgametis rėmėjas), Europos Komisijos Saugesnio interneto programa, DAPHNE programa, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, Community Action Lithuania, Europos Ekonominės Erdvės finansinio mechanizmo NVO Programa, Lietuvos gyventojai, skiriantys paramą aukojimo portale Aukok.lt, pervedantys paramą tiesiogiai ir skiriantys dalį pajamų mokesčio. Prekėmis ir paslaugomis tarnybą remia UAB „Spinter tyrimai“, Vilniaus miesto savivaldybė, UAB „aCoobe", UAB „Mediaskopas“, RsV agentūra „Ad verum“, reklamos agentūra „Not Perfect|Y&R Vilnius“, „Microsoft“, advokatų profesinė bendrija „Bagdanskis iLAW“, UAB „Media House", knygynų tinklas VAGA, UAB „Leidykla VAGA“, LRT televizija, VšĮ „Kino pavasaris“, UAB „Vaikystės sodas“, viešbutis „Regina“, UAB „RD Advert“, AB „Ardena“. „Vaikų linijos“ savanorius motyvuojantys draugai: kino teatrai „Multikino“, „Pasaka“, „Skalvija“, „Romuva“, Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Kristupo vasaros festivalis, leidykla „Šviesa“, „Vero cafe“. 

 

 

 
 
Nauji tyrimai atskleidžia DNR įtaką vyrų nevaisingumui
2014/10/23

Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, beveik kas penkta pora, norinti susilaukti vaikų, susiduria su problemomis dėl nevaisingumo. Nors visuomenėje manoma, kad nevaisingumas – moters problema, net 40 proc. atvejų „kaltas“ būna vyras, o tiksliau – suprastėjusi jo spermos kokybė ar ejakuliacijos sutrikimai. Moksliniai tyrimai rodo, kad šią problemą gali sukelti ne tik genetika, bet ir vyro gyvenimo būdas: net 30-50 proc. vyrų vaisingumą lemia jo mityba, ligos, žalingi įpročiai ar net vaikystėje mūvėtos sauskelnės. Iki šiol spermos kokybė buvo tikrinama spermograma, bet ji nenustato spermos DNR vientisumo, kuris, pasak naujausių tyrimų, turi didelę įtaką vyriškam nevaisingumui.

 

„Įvairių šalių mokslininkų atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad spermatozoidų skaičius spermos mililitre per daugiau kaip 50 metų sumažėjo nuo 120 mln. iki 60 mln. – lygiai perpus. Tačiau, teigti, kad nevaisingumas padidėjo taip pat du kartus, būtų neteisinga: per pastaruosius kelis dešimtmečius, pagal rekomendacijas, reikalavimai žemutinei spermos koncentracijos normai sumažinti nuo 80 mln./1 ml iki 15 mln./1ml, bet per metus vis dar pavyksta pastoti 95 proc. porų, – sako urologas Marius Kinčius. – Tikslus Lietuvos vyrų vaisingumo vaizdas dar neišryškėjo, nes neužaugo vadinamoji „pampersų karta“: sauskelnės turi didelę įtaką berniukų vaisingumui, mat, jeigu vaikas nuolatos jas mūvi, nevyksta ventiliacija ir sėklidės gali perkaisti. Kadangi į Lietuvą sauskelnės buvo atvežtos tik po 1990 m., to  laikmečio vaikai šiuo metu dar nesistengia aktyviai pastoti.“

 

Pasak specialisto, spermos kokybę galima įvertinti tik atlikus laboratorinius tyrimus – spermogramą, kai nustatomas tikslus spermatozoidų skaičius, jų gebėjimas judėti, forma (sveiki spermatozoidai turi galvą, kaklą ir uodegą, pakitę gali turėti dvi uodegas ir pusę galvos, neturėti kaklo ir pan.) ir gyvybiškumas. Kita vertus, šis tyrimas gali rodyti ir normalius spermos parametrus, o pora vistiek kentėti dėl nevaisingumo. Tokių situacijų pasitaiko kas 6-7-tai porai, kurios nevaisingumo priežastys slypi vyro organizme. Tokiais atvejais reikalingas naujas tyrimas, atskleidžiantis kitus spermos parametrus – spermos-hialurono rūgšties surišimo analizė (SHBA).

 

„Vyrų spermos kokybei ir kiekybei įtakos turi daug veiksnių: aplinkos užterštumas, nuolatinis buvimas saulėje, netinkama mityba, piktnaudžiavimas nikotinu ir alkoholiu, nuolatinis stresas, kai kurių vaistų vartojimas ar atliekama chemoterapija. Jeigu įprastai, pašalinus problemą keliančius veiksnius, spermos kokybė atsistato vidutiniškai per 3 mėnesius, po chemoterapijos šis procesas gali užtrukti iki 5 metų, – sako M. Kinčius. – Priešingai nei moterys, kurios gali rinktis įvairią terapiją, vyrų galimybės pagerinti vienintelį pagrindinį veiksnį – spermos kokybę – labai ribotos. Vienintelis būdas pastoti natūraliai, esant vyro nevaisingumui – vyro spermos kokybės gerinimas.“

 

Kaip rašo portalas www.karjerairsveikata.lt, tiriant vaisingumo problemų varginamus vyrus nustatyta, kad jų organizme trūksta kai kurių svarbių elementų: L-karnitino, būtino spermatozoidų judrumui bei kiekiui ir ląstelių energijai; vitamino E, pagerinančio spermatozoidų judrumą ir padidinančio spermatozoidų ląstelių gebėjimą susijungti su kiaušinėliu; cinko, gerinančio spermatozoidų ląstelių tankį ir testosterono lygį; L-arginino – pagerinančio spermatozoidų kiekį ir judrumą; folio rūgšties; kofermentoenzimo Q10, padidinančio apvaisinimo koeficientą, spermatozoidų kiekį ir judrumą; glutationo ir seleno.

 

Iki šiol nebuvo tyrimo, kuris įrodytų visų minėtų medžiagų derinio poveikį vyrų vaisingumui, tačiau neseniai Austrijoje, Vienos ambulatoriniame vaisingumo centre, buvo atlikti bandymai su 67 vaisingumo problemų kamuojamais vyrais. Tris mėnesius jiems buvo duodamas minėtų aktyvių medžiagų mišinys, po kurio vartojimo jų hialurono rūgšties rišamoji geba padidėjo beveik 20 proc. Tai reiškia, kad buvo surišta daugiau judrių ir morfologiškai normalių spermijų, turinčių didelį DNR vientisumą, tai padidina galimybę natūraliai apvaisinti, o vėliau – vystytis normaliam nėštumui. Tyrimų duomenys rodo, kad tirtasis elementų junginys gali būti daug žadantis naujas terapinis metodas natūraliai norinčioms pastoti poroms, kenčiančioms nuo neaiškios kilmės vyrų vaisingumo nepakankamumo arba nevaisingumo.

 
 
Akių sausumui gydyti – ateities technologijos
2014/10/22

Technologijų amžiuje, kai nieko nebestebina spausdintuvu atspausdinti 3D daiktai ar neuroniniais impulsais valdoma bioninė žmogaus galūnė, medicina atrodo beveik visagalė. Tai, kas anksčiau atrodė neįmanoma, pasitelkiant technologines galimybes ir mokslo pasiekimus, jau galima išspręsti. Pasak LSMU Kauno klinikų akių ligų klinikos gydytojos oftalmologės ir Kauno oftalmologų klubo pirmininkės dr. Editos Puodžiuvienės, paslaptingai skambantis nanotechnologijų mokslas gali būti pritaikytas ir kasdienėms, iš pirmo žvilgsnio nerimtoms, problemoms, kaip akių sausumas, gydyti.

 

„Vienas sudėtingiausių organų žmogaus kūne – akis, todėl nenuostabu, kad jos specifinėms ligoms gydyti naudojamos modernios technologijos. Vienas šių negalavimų – sausų akių liga (SAL), kurios metu dėl įvairių priežasčių plonėja ašaros plėvelė ir pakenkiamas akies paviršius. Sunkiais SAL atvejais užsitęsęs akies uždegimas pakenkia visam akies paviršiui – sužaloja tiek rageną, tiek junginę, o tai gali baigtis neišgydomu regos pablogėjimu, – sako gydytoja oftalmologė E. Puodžiuvienė. – Pakartotiniai mokslininkų tyrimai vieningai siūlo SAL gydyti osmoprotekcijos būdu – preparatais, kurie padeda ląstelėms išlaikyti vandenį, kad šios išsaugotų savo tūrį ir funkcijas druskingoje aplinkoje.“

 

Anot akių ligų gydytojos, 1940 metais pirmos kartos lašai, skirti akies sausumui gydyti, tebuvo paprasčiausi fiziologiniai tirpalai, t.y. tiesiog druskingas vanduo. Tokie lašai negalėjo užtikrinti reikiamo ilgalaikio drėkinimo, nes paprasčiausiai labai greitai nubėgdavo. Praėjus dvidešimčiai metų, atsirado antros kartos akių lašai, kuriuos sudarė vanduo ir tirštinamosios medžiagos (polimerai). Šie lašai ilgiau išsilaikydavo akies paviršiuje, bet veikdavo tik vieną (vandeninį) ašaros plėvelės sluoksnį, nes pasižymėjo vandenį pritraukiančiomis savybėmis, tad problemos iš esmės nespręsdavo. Dar po kelių dešimtmečių akims drėkinti pradėti naudoti hialurono rūgšties preparatai, ilgiau sulaikantys vandenį. Tačiau tiek antros, tiek trečios kartos akių lašai neveikė riebalinio ašarų plėvelės sluoksnio, kurio vaidmuo sausų akių ligos išsivystymui itin svarbus.

 

„Praktika rodo, kad sausų akių liga dažniau vystosi dėl padidėjusio vandens išgaravimo nei dėl sutrikusios ašarų gamybos. Riebalinis ašarų plėvelės sluoksnis apsaugo vandeninį nuo greito išgaravimo, šį procesą lėtina ir užtikrina ašarų plėvelės stabilumą. Taigi, naujausi ketvirtos kartos akių lašai – riebalų vandenyje emulsijos – atkuria visus tris ašarų plėvelės sluoksnius (gleivinį, vandeninį ir riebalinį). Tai tapo įmanoma padaryti pasitelkiant nanotechnologijas“, – sako E. Puodžiuvienė.

 

Nanotechnologijos – manipuliavimas medžiagomis molekuliniame lygyje – gali būti panaudojamos medicininiams tyrimams arba gydant įvairius negalavimus. Pavyzdžiui, anglies nanovamzdeliai – cilindro formos anglies atomų dariniai, kurių skersmuo yra vos kelių nanometrų pločio – pasižymi galimybėmis aptikti ligų sukėlėjus ar manipuliuoti jais molekuliniame lygyje. Mokslininkai, siekdami sukurti dirbtinį kaulą kūno viduje, tiria, kaip panaudoti natūraliai kaulo viduje randamas molekules ir anglies nanovamzdelius bei iš jų sudaryti mikropluoštą, sujungiantį kaulų lūžius.

 

Anglies nanovamzdeliai ir aukso nanodalelės taip pat yra naudojamos burnos vėžiui nustatyti: naudojant nanotechnologijas, galima aptikti labai mažus specifinio baltymo kiekius, kurie nurodo vėžinių ląstelių arba gripo viruso egzistavimą organizme. Dar daugiau – iš dalelių suformuotas nanopluoštas gali pagauti net pavienes vėžines ląsteles kraujyje ir prie jų prijungti antikūnus ar peptidus. Šias medžiagas galima pastebėti specialiais prietaisais ir selektyviai pašalinti naudojant išorinį infraraudonųjų spindulių lazerį.

 

Kaip rašo www.sausosakys.lt, jau keliasdešimt metų vykdomi bandymai leidžia moderniausius mokslo pasiekimus panaudoti ir sprendžiant kasdienes žmonių problemas – varginantį akių sausumą, kurio negali suvaldyti įprasti akių lašai. Ketvirtos kartos akių  lašuose, pasitelkiant nanotechnologijas, riebalinis lašelis sumažinamas ir padengiamas surfaktantu bei katijonais, t. y. teigiamais jonais, kad tvirčiau prisikabintų bei tolygiau pasiskirstų prie neigiamą krūvį turinčio akies paviršiaus. Tai svarbi savybė, nes tolygus lašų pasiskirstymas akies paviršiuje nesukelia laikino matymo sutrikimo.Teigiamai įkrauta preparato emulsija – vanduo su mikroskopiniais riebalų lašeliais – leidžia net keturis kartus padidinti preparato pasisavinimą bei ilgiau negu paprastas, neigiamais jonais prisodrintas, druskos tirpalas drėkinti rageną.

 

Nanotechnologijomis apdoroti akių lašai sugeba atkurti visus tris ašaras sudarančius sluoksnius – gleivinį, vandeninį ir riebalinį. Gleivinio sluoksnio atkūrimas užpildo defektus akies paviršiuje ir padeda greičiau gyti smulkiems pažeidimams, vandeninė akių plėvelė apsaugoma vandeniu, bet ypač svarbus yra riebalinis sluoksnis, sumažinantis  ašarų garavimą ir užtikrinantis ašarų plėvelės stabilumą: kai tirpale esantys riebalų lašeliai „apvelkami“ nanodalelėmis, jie negali susijungti į vieną didelį lašą, todėl lengviau prisitvirtina prie akies paviršiaus ir ten išsilaiko  net iki penkių dienų. Viena tokių akių lašų dozė pakeičia kelias įprastinių vaistų dozes  – taip preparatas vartojamas efektyviau.